Még nagyobb erővel kutatják az ígéretes startupokat

Még nagyobb erővel kutatják az ígéretes startupokat
A Lufthansa partneri megállapodást kötött a Szilícium-völgyben, így mésg sikeresebb lehet az ígéretes startupok felkutatása.

A Lufthansa Csoportot a globális startup-közösséggel összekötő Lufthansa Innovációs Központ olyan innovatív üzleti modelleket keres, amelyek jelentősen javíthatják a jövő utazási élményét. A "Plug and Play" vezető szilícium-völgyi inkubátorházzal és startup‑befektetővel létrehozott kapcsolat révén a szervezet most még hatékonyabban dolgozhat az ígéretes startup vállalkozások felkutatásán.

Utazási és vendéglátó-ipari programján keresztül a "Plug and Play" 2016-ban vállal először aktív szerepet az utazási piacon. Célja, hogy a teljes utazási értékláncban azonosítsa és támogassa az innovatív technológiákat és digitális üzleti ötleteket. Tizenkét hetes mentoring programja keretében 20-30 kiválasztott startupnak nyújt támogatást üzleti modelljük továbbfejlesztéséhez. Vállalatokkal is kapcsolatba lép lehetséges partneri együttműködések, közös projektek és befektetések megvitatása céljából. A programhoz kiterjedt hálózatot alakítottak ki startupokból és vállalati partnerekből. Utóbbiak közé tartozik a Lufthansa mellett a Carlson Wagonlit Travel, a Panasonic Avionics és Michelin Travel & Lifestyle.

„Ha valaki az utazás egészét nézi és a legjobb ügyfélmegoldásokat keresi, nyitnia kell az innovatív megoldások ökoszisztémája felé, és erős partnerként kell pozicionálnia magát. A Lufthansa innovációs központjánál épp ilyen szerep megszerzésére törekszünk. Stratégiai partnerünk, a "Plug and Play" segítségével még közelebb kerülhetünk az utazási szektor nemzetközi innovációinak fellegvárához” – hangsúlyozta Sebastian Herzog, a Lufthansa Innovációs Központjának főstratégája.

Saeed Amidi, a Plug & Play Tech Center vezérigazgatója és alapítója hozzátette: „Örülünk, hogy a Lufthansa is csatlakozott utazási és vendéglátó-ipari fejlesztési programunkhoz. A programban olyan sokoldalú partnerhálózat kialakítására törekszünk, amelynek tagjaival együtt formálhatjuk az utazás jövőjét. A világ vezető légitársaságai közé tartozó Lufthansa és az innovatív utazási termékeket jól ismerő, vállalkozó szellemű Lufthansa Innovációs Központ fontos és izgalmas perspektívát nyit meg előttünk az utazási szektorban. A tapasztalatcsere és a közös munka rendkívül hasznosnak ígérkezik mindkét fél számára.”

A Plug and Play Tech Center a világ legnagyobb technológiai inkubátorháza és kockázati tőkealapja. 2006-os alapítása óta a programot a világ egészére kiterjesztették: jelenleg 24 ország vállalkozói vesznek részt benne, és jutnak hozzá a szilícium-völgyi befutáshoz szükséges forrásokhoz. Az inkubátorház egyedülálló startup-ökoszisztémát hozott létre 350 startupból és 300 vállalati partnerből. A "Plug and Play" 180 vezető kockázati tőketársaság társbefektetője és partnere, több mint 365 szakmai kapcsolatépítő rendezvényt szervez évente. A Plug and Play hálózatának startupjai eddig 3,5 milliárd USA dollárnál is több fejlesztési forrást gyűjtöttek össze. Ebből a hálózatból indult el a siker útján a Dange, a Dropbox, a Lending Club, a PayPal, a SoundHound és a Zoosk is. 

A klasszikus innovációs szemléletet továbbfejlesztő Lufthansa Innovációs Központ elsősorban a startupokra és az innovatív üzleti modellekre összpontosít. Összekapcsolja a Lufthansa Csoportot az utazási szektor globális startup-közösségével, és partnerkapcsolatot kezdeményez innovatív startupokkal annak érdekében, hogy új digitális megoldásokkal fejlessze tovább az utasoknak nyújtott élményt. Két példa az első ilyen megoldásokra: a repülőgépek fedélzetén nyújtott roaming hotspot (Roaming Hotspots to go) és a közösségi olvasási (Social Reading) megoldások. Az üzleti modellt megújító innovatív utazási termékek (pl. hellomissioncontrol.com, airlinecheckins.com) továbbfejlesztésére a központ esetenként külön vállalkozásokat alapít. Mindkét fejlesztési szemlélet az utasok szükségleteinek lehető legteljesebb kielégítését szolgálja.