Digital-Media Hungary 2 napos esemény részletes ismertetője

Digital-Media Hungary 2 napos esemény részletes ismertetője
Nem kis büszkeséggel jelentem be, hogy az 1996. óta minden évben megszervezett Digital–Media Hungary Konferencia immáron a 29. alkalommal, 2024. április 23-24-én kerül megrendezésre. A konferencia helyszíne ezúttal is a siófoki Hotel Azúr 2 napos, 5-5 terem és 1 éjszakai buli. Résztvevők száma: 2200- 2400 fő! Kérem szépen olvassák el az esemény szellemiségéről, filozófiájáról írt írásomat. Köszönöm

Műfaja: Konferencia – Színház – Kiállítás – Koncert - Buli

Ez itt a reklám helye:
Program weben itt található és a PDF. inenn letölthető le, valamint a, regisztráció itt található, az ún. műsortükre itt található.

A konferencia számokban kifejezve:
- 2 nap, 5-5 terem, 2200-2400 fő résztvevő.
- 196 előadás, 49 fórumbeszélgetés
- 9 színházi előadás vagy beszélgetés
- 2 koncert és 1 diszkó
...több mint 300 előadó vagy fórumrésztvevő. ( ismerje meg őket: KLIKK)

Az ideo konferencia szellemiségéről, filozófiájáról:

Konferenciánk mottója: A mesterkélt civilizáció forradalma! Lássuk a jövőt!

A 2024-es Digital-Media Hungary kreatívjának és szellemiségének ismertetője:
A kép háttere tudom, elsőre borúsnak látszódhat. Egy szimbólum, amely az ismeretlenségtől való félelem, a káosz és a rend párharcát hivatott jelképezni.
Félünk az ismeretlentől, furcsán nézünk az úttörőkre, és minden haladást segítő változásra gyakran az első reakciónk, ahelyett, hogy elgondolkodnánk rajta, inkább felkiálltunk: "NEM", vagy az, hogy "Á, ez hülyeség!".
A vallások visszaszorulása, a tömegmédia szilánkosodása, a társadalom buborékosodása, a gyorsulás és a versenyfutás a gyorsuló idővel, millió feladatott ad a társadalomnak, a vezetőiknek, a versenypiacnak, az egyénnek. A világ túl gyorsan változik ahhoz, hogy bármit is megélhessünk. Túl gyorsan ahhoz, hogy ez az átalakulás pl. ne terhelje a lelkünket, ami előbb félelmet kelt, majd szélsőséges esetben akár nihilizmushoz is vezethet.
Hogyan tanítsuk meg a lét három legfontossabb készségére az embert, az idő és a sebesség (gyorsulás) kezelésére, és arra, hogy törekedjünk nyitottak lenni a világra?
A legnagyobb bátorság valóban ahhoz kell, hogy saját megkövesedett tradícióinktól és elméleteinktől el tudjunk távolodni. (Drága öreg kételkedés, tégy magadévá!)

A fejlesztők, az úttörők, az elhivatott innovátorok gyakran élnek kritikával a világgal szemben, ezért szeretnének javítani, és ezért gondolják borúsnak, vagy borúsabbnak a világot a kelleténél. Nem feltétlenül a piaci érdekeik vezérlik őket, mint inkább az elhivatottságuk.
Tanultak, jövőbe látók, kreatívok, bátrak, és viselik az „úttörőséggel járó" kellemetlen, néha degradáló és lenéző tekinteteket, szituációkat.

Ki vagy te kritizáló, hogy lenézd az újítókat?! (Ellentétben a másolókkal, akik gyors üzleti érdekeik miatt csak lekoppintják mások szellemi termékét, és gyakran rosszul is alkalmazzák. Véleményem szerint ezek sok esetben csak egyszerűen ellopják -lásd még tolvajok- mások szellemi termékét).

Az úttörök a világon szeretnének javítani, ha már az ember gyakran annyira "Pató Pál úr", hogy gyakran csupán a sokkból ért, ami lehet bármi.
Ilyen sokk lehet, felgyűlhet az a bizonyos utolsó csepp a pohárban, amit a közvetlenül vizsgáló nem is ért, mert nem helyezkedik az esettől elég távol ahhoz, hogy az egészet szemlélje. Az ilyen emberek szokták mondani: "erre a kis dologra milyen durván reagált, pedig a múltkor egy nagyobb ügyre nem hisztizett".

Ne feledjük, minden összefügg és összeadódik, majd betelik. Segítségül kell hívnunk a történelmet és a filozófiát, amelyekre épp úgy szüksége van az embernek, a társadalomnak és a gazdaságnak, mint a másik felének. Egyszóval mindenkinek szüksége van a másikra, ha tetszik, ha nem.
A természet törvényeit nehéz megb..., bocsánat, megváltoztatni, nem figyelembe venni, nagyképűség és bűn. 
A társadalmi törvényeket is nehéz befolyásolni, megváltoztatni. Az egyén fellett lehet ideig óráig győzedelmeskedni.... Lásd még a "szavazó fülkék magányossága" kérdésköre, és a kutatók ezirányú kudarcai.

Nehéz, komoly témák lesznek az idei két napon, de egyben szórakoztatóan igyekszünk előadni az idei Digital-Media Hungary üzleti konferencia és produkció programjait.
Kérem olvassa tovább:
Magyarázat a mottónk 3 szaváról a "MESTERKÉLT", a "CIVILIZÁCIÓ" és a "FORRADALOM" szavakról:
– Mesterkélt: … egy világban élünk. Még nem létezik mesterséges intelligencia, azonban mesterkélt világ már annál inkább.
Mindenki mindig jól van. Mást mutatunk magunkról, a helyzetünkről és a piacunkról. Sokan csak alibiznek, pipálnak. “Jelen vannak”, olyan mintha áldoznának a tudás megszerzésének, és valós teljesítményt szajkóznak.
Mázas az egész valóságunk. Mint a hagyma, csak győzzük a rétegeket lefejteni….
Mesterkéltnek lenni? Mi visz rá bennünket? Persze a végén minden összeadódik.
Ennél cinikusabban már nem is tudnám kifejezni magam: "csak egy dologban lehetsz biztos, hogy az nem igaz, amit látsz, de minden más elképzelhető”
Tudjuk, hogy változik a világ. Látjuk, hogy a külföldi webshop gyorsabb, hogy jó lenne külföldön is kereskedni, terjeszkedni, de közben viszik ki hazánkból például a globálisok a központokat, a pénzünket. Ha ez így megy tovább, az egyre lejjebb kerülő „hibahatár" alól sosem törhetünk ki, de megoldásként akkor legalább próbáljunk meg a mérleg nyelve lenni!

– Civilizáció: Az emberi kreativitás, az alkalmazkodó képesség, írástudás hatásai, a társadalomba rendeződés, a kereskedelem és a gazdaságok kialakulása nem csak történelem, hanem egy állandóan -jelenleg is- alakuló, hömpölygő folyamat, amely a változást, haladást és időnként a fejlődést is hozza magával. 

Az elválaszthatatlan páros! Nincs meg a kultúra (civilizáció) a gazdaságok, a versenypiacok szereplőinek támogatása nélkül, de a gazdaság, a versenypiac sem fejlődhet, haladhat, a filozófia, a stratégiai gondolkodás nélkül.
A gazdaság és a társadalom minden szintjén ápolnunk kell a kreativitást, hogy “aktuális civilizációnkban” a méltó, vagyis a megfelelő helyett kapja.
Ezért nem értek egyet senkivel, aki a másolást bocsánatos bűnnek tartja. Arról nem is beszélve, ha azt írja: “Másolni lehet, ha az arra érdemes”. Milyen alapon ítélkezik, aki ezt írja? Hát ez valahogy hajaz a mottónk első szavára: mesterkélt.

– Forradalom: A forradalom kifejezés itt inkább egy fricska, amely cinikus és talán sajnos, az emberi hozzáállást illetően időnként szkeptikus (link).
A forradalom sosem kopogtat, csak simán berúgja az ajtót.
A változás folyamatos, de nem annyira gyors, hogy azt forradalminak nevezhessük.
Ahogy a gyerekre mondjuk: "Úristen! Mekkorát nőtt ez a gyerek (pedig 20 éve látjuk nap mint nap)!
A társadalom nagy része nem figyel. Azért ignorál szinte minden innovációt, hogy ne kelljen attól tartania, hogy elveszti húgy-meleg kényelmét. A változás egy ilyen társadalom számára félelmetes, nem mer szembe nézni vele. Ha pedig valaki nem figyeli a lassú változásokat, akkor számára minden nagyobb mérföldkő forradalomnak számít. Ijesztő, azonnali, meleg-ágyból-kirángató, drámai fordulat. Pató Pál Úrnak egy csiga irányváltása is forradalom.
Így szeretném érzékeltetni, hogy a dolgok nem is változnak olyan gyorsan, hogy arra ne tudnánk a folyamatos holtig tartó tanulásunkkal, és aktivizálódásunkkal piacképesek maradni.

A haladás és a fejlődés a bölcsesség és a reakcióképesség harcaként szintetizálodhat bennünk.
A bölcs nyugodt, kiegyensúlyozott megfigyelő oldal, a reakcióképesség izgága, nyugtalan és nárcisztikus alkotó oldalával szemben. De van-e közös uniója a bölcsességnek és a reakcióképességnek? Kell, hogy legyen. A modern ember mesterkélt forradalmát - aka evolúció - az nyeri, aki mindkettőre egyszerre képes.

Erről jut az eszembe: Ha az AI egy szereplő lenne egy színdarabban, egy naivista szolgalelkű karaktert látnánk, aki gazdája kegyeiért hazudni is képes. Vannak értékei, de azokat még maga sem ismeri pontosan. Mindeközben, nem az ő jövője a kérdés,hanem az őt megalkotó emberé.

A konferencia kreatívján szereplő motívumok, és személyek választásáról: Háttér: Borús felhő, közül kisüt a nap. 

(A képet az ötletem alapján Kolozsi István vezetésével az FPS grafikusa és propmolója készítette el. Ezúton is köszönöm nekik)
– Leviathan: Az őskígyó. A kígyó rengeteg dolognak jelképe, az egyik legősibb szimbólum. Például lehet a bölcsességé, az újjászületéssé, a gyógyításé, de lehet a rontásé, a csábításé és még sorolhatnánk mi minden jelentésnek, képzelgésnek hordozója.
Itt és most a tudás, a kikerülhetetlen haladás, a káosz (ismeretlenség, és szervezetlenség) és a rend a megtestesítője.
Az ember feltalálja a technikát és technológiát, amitől aztán el kezd félni. Gőzgép, autó, mesterséges intelligencia stb.
Hobbes filozófiája szerint – nagyon leegyszerűsítve – a Leviathan tehát a társadalom megtestesítője és irányítója, a káosz és  rend hömpölygő, egymásba fonódó, de feszült kapcsolatát is szimbolizálja.
Két gyors kérdés, amely egyúttal utal a filozófia és a gazdaság elválaszthatatlanságára, és szorosan kapcsolódik a jövőkutatáshoz, vagyis kapcsolódik a jelenhez:
– Vajon vezethet-e káoszhoz az internet nyújtotta korlátlan szabadság?
– Miért tudja a társadalmilag egyre szélesedő "egyenlőség" csorbítani a társadalom tagjainak szabadságát? 
Azért bőven lesznek még kérdések, de majd a konferencián feltesszük és kibeszéljük.
– Hammurapi (i.e. 18. század):
Babilon város királya, az Óbabilóni Birodalom megalapítója (i.e. 1128)
Az első birodalomalapító, aki az isteni törvényeket megfogalmazta és kőtáblába vésette.
– Johannes Gutenberg (1400-1468):
Német feltaláló, aki a nyomdagép feltalálásával lehetővé tette, hogy az információ, vagyis az írott tartalom -szinte- bárki számára elérhetővé váljon. (Bw.: Mit adott az írás az emberiségnek? Mit adott az olvasás, és mit a 10 mp hosszúságú videók?)

– James Watt (1736-1819):
A “teljesítmény” feltalálója. Gőzgép ”innovátor”. 

– Henry Ford (1863-1947):
A fogyasztói társadalom kiszolgálásához nélkülözhetetlen futószalag feltalálója, a tömegtermelés úttörője.
– Nikola Tesla
(1856-1943)
Az indukció (mágneses erőtér), a vezetéknélküli híradástechnika, vagyis a rádió feltalálója

– Steve Jobs (1955-2011):
Talán senkinek nem kell bemutatnom. Ő az a személy, aki a tenyerünkbe helyezte a világot, és megalapozta egy új típusú kultúra kialakulását.  


A konferenciát - Goethe Faustja alapján - három irányból vizsgáljuk:
Az Igazgató (a kereskedelem/piac), a Költő ( a tudomány és filozófia, az utókor foglalkoztatja) és a Komédiás (az ember, és a társadalom, a jelen foglalkoztatja): 
Ember, társadalom, filozófia, gazdaság, piacok, műveltségek = Civilizáció (ember, kultúra, kereskedelem)
   Korunk létfilozófiája: az idő és a sebesség.
(Kis ki- vagyis hazabeszélés: Kérlek szépen olvasd el a tavalyi szabadversem aktuális verzióját itt: KLIKK IDE)

És akkor a konkrét programok címei és linkjei:

Termeink tematika szerint (klikkelhetőek):

2024. április 23. kedd

Plenáris: "... és érett koromra megtanultam: csak az nem igaz, amit látok, de minden más elképzelhető!"

Business Intelligence: Versenypiaci és embervezetési dilemmák

Research Hungary: összesen 12, erre az alkalomra készített kutatás, a fogyaszstóról tartalomfogyazstási szokásaikról, és vásárlókosaraikról.

Marketing az egész világ: Meddig lehet a reklámfogyasztó csak egy statisztikai szám?

Hogyan legyünk futurológusok?: Mesterséges Intelligenciától a jövőbe látás képességéig!

Sales Hungary: Smarketing! Kik lesznek a jövő vásárlói?

Content & Communication Hungary: A tartalom keresi új médiumait! ... és színre lép a megosztómédia

Sportmarketing Hungary: A hirdető, a sportpiac és a média találkozása

Online videohirdetések: Az online videohirdetések tündöklése és növekedési potenciálja miatt

Kreatív Hungary: A kreativitás helye a futószalag-marketingben

Connect&Addresabble TV és az interaktív tévé hirdetések: a hagyományos tévék interaktív hirdetései?

Tudományos, vagy tudományos jellegű előadások

Szót kér a Z generáció

Kitört az influecer járvány? Ezen belül: Top influencerek a színpadon

Színházas előadások (összesen 16)

Esti buli Zenevonat az LGT tagjaival, valamint Horváth Charlie koncert, majd diszkó és az elmaradhatatlan TunkiParty!

2024. április 24. szerda

Plenáris: Hazudj, hazudj és hazduj magadnak is, és ma este még ihatsz egy pohár bort!

Commerce Hungary: Amikor a botok majd jól elvernek!

Human Hungary: Emberek és az embervezetések a munkahelyen

Podcastfestival: A szabadon választható tartalom édes helyzete

Influenszer marketing: Dávidok és Góliátok!

CarMarketing Hungary: a nagyértékű vagyontárgyak marketingje

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …