Pokemon Go: magasabb fokozatba kapcsol a Nintendo

Pokemon Go: magasabb fokozatba kapcsol a Nintendo
Ugyan az örület már lecsengett, de most egy másik fázisba érkezik a Pokemon Go.

Várhatóan a Pokémon Go közösségét szeretné erősíteni a Niantic az Evertoon felvásárlásával. A startup saját, animált videókat készítő szolgáltatása november 30-án teljesen bezár, úgyhogy az elkészült kisfilmeket eddig az időpontig lehet lementeni, melyek közt akadtak "hírességekről készült szatírák és zenei videók" - írja az Evertoon közleménye, amit a hwsw.hu idézett. Az akviráló cégnek viszont egyáltalán nem erre a megoldásra volt szüksége, hanem a csapat szakértelmére a közösségek és a közösségi rendszerek fejlesztése területén.

A felvásárló vállalatként feltűnő Nianticban a Nintendónak ismeretlen mértékű részesedése van, és leginkább a Pokémon Góval vált ismertté, de a fejlesztőcéghez tartozik az előzményként számon tartott Ingress alkalmazás is. A Niantic rövid közleménye nem számol be a felvásárlás összegéről vagy a konkrét fejlesztési tervekről, de az egyértelműnek tűnik, hogy a Pokémon Go és más, jövőbeli fejlesztések fognak bővülni közösségi eszközökkel - nem feltétlen animált videókészítéssel.

"Ahogy a termékeink és a platformunk fejlődik, úgy fognak segíteni a közösségi rendszerek kiépítésében, amelyből az egész közösségünk profitálni fog." - írja a cég. A Pokémon Go fejlesztése pedig azt is jelenti, hogy a Nintendo tovább terjeszkedik a mobiljátékos fejlesztésekkel, és az sem kizárt, hogy más alkalmazások is a Nintendo és a Niantic partnerségében fognak megjelenni, innentől a erősebb közösségi fókusszal.

Még 2015-ben jelentette be a Nintendo, hogy a csak konzolokat támogató stratégiáját felülvizsgálja és a mobilos fejlesztésre is nagyobb hangsúlyt fog helyezni. A debütálás kiemelkedően jól sikerült a Pokémon Góval, amelyet a vállalat a Niantic fejlesztőcsapattal és a The Pokémon Companyval közösen birtokol. Annak ellenére, hogy a felhasználószám lényegesen megcsappant az első hónap letöltésszámát követően - az idén nyár körül jelentett 750 milliós letöltésszám, a 65 milliós havi és 5 milliós napi aktív felhasználószám még mindig jelentősnek számít. A játékon belüli vásárlások és a szponzorált helyek pedig összességében több mint 1,2 milliárd dollárt hoztak eddig a mobiljáték mögött álló cégeknek. A teljes cikk itt érhető el.



Címkék: Pokemon Go