Ne legyenek kétségeid: a Facebook azt is tudja, mikor van rossz kedved

Ne legyenek kétségeid: a Facebook azt is tudja, mikor van rossz kedved
Kiszivárgott a Facebook egy titkos dokumentuma, ami azt mutatja meg, hogy a közösségi oldal sokkal mélyebbre ás a felhasználóit illetően, mint azt eddig gondolni lehetett.

Kiszivárgott a Facebook hirdetési gyakorlatába betekintést nyújtó dokumentum a Facebook ausztrál központjából, amelyre a The Australian lett figyelmes. Ahogy a hwsw.hu idézi, a 23 oldalas kiadvány idén készült "bizalmas: csak belső használatra" megkötéssel, illetve "pillanatok, mikor a fiataloknak önbizalom növelésre van szüksége" felirattal, és azt részletezi, hogyan tudja a közösségi óriás ezeket a pillanatokat felismerni - majd pedig a hirdetőknek eladni.

A leírás szerint a cég által fejlesztett algoritmusok képesek felismerni a közzétett bejegyzések és egyéb tevékenységek alapján, ha a fiatal úgy érzi, hogy például értéktelen, bizalmatlan, buta, túlterhelt, stresszes vagy haszontalan. A botrányt pedig főként az okozta, hogy a rendszer ezeket az információkat felhasználva, a 14-18 éves fiatalkorúaknak célzott hirdetéseket is tud készíteni. A kiadványról azonban képeket nem közölt a The Australian, és az sem derült ki, hogy pontosan milyen kampányokat érdemes a cég szerint indítani az adatok ismeretében.

Hogy mi miatt lehet hasznos ez a tudás a hirdetőknek, az kézenfekvő, mint ahogy az is, hogy miért teljesen etikátlan. A Facebook azonosítani tudja többek közt azokat a fiatalokat, akik érdeklődnek a fogyókúrázás, edzés vagy úgy általában a jobb külső iránt. A képfelismerő rendszerek elemzik a Facebookon és az Instagramon közzétett fényképeket, megállapítják a tinédzserek hogyan fejezik ki magukat a fotókon keresztül, például milyen az ebédidejük - egy képből sok következtetés levonható, többek közt mikor esznek, hol, mit és kivel együtt. A teljes cikk itt olvasható!