Hogyan adj el Pinteresten?

Hogyan adj el Pinteresten?
Nem titok, hogy a Pinterest felhasználók imádnak online vásárolni. Hajlandóak egyetlen alkalommal 140-180 dollárt (~30-40 ezer Ft) is elkölteni és gyakran olyan darabokra, amelyeket Pinteresten találtak és pineltek. Ez komoly bevételi forrás lehet, ha tudod, hogyan keltheted fel a figyelmüket.

Pinteresten a legegyszerűbb módja az átkattintási arány növelésének a repinek felpörgetése. A legegyszerűbb, de nem feltétlenül a legkönnyebb. A 60 Second Marketer néhány univerzális igazsággal segít hozzá a célhoz:

pinterest-logo

1. A Pinterest felhasználók az arctalan, ideálokat tükröző pineket kedvelik inkább.

Az elmúlt évtizedekben a marketing arra fókuszált, hogyan lehet kötődés kialakításával eladni termékeket. Másképp fogalmazva, ha a fogyasztó ránéz az adott darabra és azt mondja, „ez én vagyok”, vagy ami még jobb, „ilyen akarok lenni”, akkor a fele utat már megtetted az eladásig.

Ugyanez a szabály érvényes a Pinterestre is. A pinelők olyan fotókat repinelnek, amelyeken szerepelnek ugyan emberek, de nem látszik az arcuk. Így hát, ha ruhákat árulsz, a fotón legyen látható egy nő, aki a termékedet viseli, de ne legyen látható az arca. Az alábbi példa mutatja a különbséget egy hagyományosabb termékfotózás és pontosan ugyanazon ruha képe között, mely utóbbival egyszerűen könnyebb kötödést kialakítani. Több repint is ért el.

Slide1

A ruhák és a dekorációk nyilvánvalóan könnyű esetek ez ügyben, de bizonyos termékek esetében talán kreatívabbnak kell lenned. Egy szépségápolási terméknél valószínűleg muszáj lesz szerepelnie egy arcnak is, de azzal ügyeskedhetsz, hogy a bőr egy pontjára essen a fókusz és ne magára az arcra. Ha pedig valami kevésbé szexit árulsz, használj informatív és elköteleződésre ösztönző képaláírásokat, hogy közvetítsd az üzenetedet!

E-kereskedelmi tipp: Hogy még több repint és ezáltal kattintást érj el, olyan fotókat használj, amelyek idealizált módon festik le a termékedet és mégis úgy, hogy a fogyasztó kötődhessen hozzá! Feltöltéskor ne felejtsd el visszalinkelni a megfelelő termékhez a képet! (Ne vezesd félre őket, mert többet nem fognak kattintani!)

2. Keresd meg a véleményvezér Pinterest felhasználókat promóciók kapcsán!

A Pinterest sokban hasonlít a blogok világára abban a tekintetben, hogy sok befolyásos pinelő van (és gyakran ugyanazt a személyt fedik) és feltehetőleg van pár az online áruházad piacán is.

Két jó hírrel is szolgálhatunk így: először is az emberek általában több pinelőt követnek, mint ahány bloggert (azaz nagyobb közönséget szólíthatsz meg itt, mint egy blogon) és másodszor pedig ezek a véleményvezérek gyakrabban kötnek partnerséget a közösségi médiában, mint a blogoszférában. A kulcsa az egésznek az, hogy valami értékeset ajánlj fel nekik!

Mi lehet az? Az egyik legjobb példa a Joy Cho és a Target partnersége. Cho egy egyéni felhasználó, aki általában a partik, ünnepek tematikájában pinel, tökéletesen összepasszol a Target üzletlánccal – létrehoztak egy táblát Cho fiókjában, ahol a Target termékei által inspirált összeállításokat lehet találni.

Screen-Shot-2014-04-14-at-7.57.38-AM

E-kereskedelmi tipp: Találj egy véleményvezért pinelőt, aki jól illeszkedik a márkádhoz! Köss partnerséget és indíts be egy erős Pinterest promóciót, amely az illető követői bázisából táplálkozik! A promóció sokféle lehet:

  • egyetlen pin egy promóciós kóddal, mely a cégedhez és a partner pinelőhöz is tartozik (közös branding)
  • egy táblányi termék, amelyek kedvezményesen elérhetőek vagy amelyek aláírásában promóciós kódok szerepelnek
  • egy táblányi termék, amely kiosztásra vár – mindegyik hozzákerülhet egy véletlenszerűen kiválasztott felhasználóhoz, aki repineli a képet

3. Ösztönözd a felhasználókat a nemrég vásárolt termékek pinelésére!

Az emberek szeretnek olyan dolgokat vásárolni, amik a barátaiknak is tetszenek és mi más lehet a legjobb módja, hogy kiderítsd, az ismerőseik is kedvelik-e a márkádat, mint hogy előbbiek pinelik a legfrissebb szerzeményeiket? Ennek elérése azonban nem könnyű főleg, ha nem is ösztönzöd őket erre.

E-kereskedelmi tipp: Ha tudod, adj hozzá egy képernyőt a vásárlási folyamathoz (a tranzakció zárását követően), ahol a megvásárolt termék esztétikailag vonzó fotóját pinelheti a vevő. Ezzel a pinelők kaphatnak például kupont is vagy pontokat egy jutalmazó rendszerben, így ösztönözve őket arra, hogy ismét vásároljanak.

A Pinterestnek erőteljes eladási ereje van, amit megfelelően kell kihasználni. Kicsit bele kell mászni annak pszichológiájába, mit szeretnek az emberek és miért – ebben segíthetnek a fenti lépések is, amelyek révén, a platform használatával valódi e-kereskedelmi sikereket érhetsz el. Csak emlékezz arra, hogy mindig légy autentikus és hagyd, hogy kötődjenek hozzád a követőid – így a vevőid is hálásak lesznek!


Forgács Mariann

Több mint 7 éve csapatával, az első hazai social media ügynökségként segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában. Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek …