Az egészségügyi miniszter nekiment a közösségi médiának

Az egészségügyi miniszter nekiment a közösségi médiának
A brit egészségügyi miniszter levelet írt a Google-nek és a Facebook-nak is, amiben aggodalmát fejezte ki a social media gyerekre tett hatását kapcsolatban.

Nagy-Britannia egészségügyi minisztere felemelte hangját a social media platformok ellen, mert szerinte a szolgáltatók egyszerűen “szemet hunynak” a közösségi média gyerekekre gyakorolt negatív hatásai felett -  írja a marketingmorzsak.hu. Jeremy Hunt ezért április végéig adott haladékot a közösségi média képviselőinek arra, hogy működőképes ötlettel álljanak elő a gyermekek online védelmével kapcsolatban, aminek tartalmaznia kell a számítógépes zaklatások és a képernyő előtt eltöltött idő szabályozásának megoldási javaslatát is, különös figyelmet szentelve az általános iskolás gyermekeknek.

A közösségi médiumok elképzelése egyébként pontosan megegyezik Hunt álláspontjával, éppen ezért:

  • A Facebookra, az Instagramra, a Twitterre és a Snapchatre való regisztrálás alsó korhatára is 13 év
  • A WhatsApp és Youtube fiók kezelésének feltétele szintén 13 év
  • Megjelent a YouTube Kids és a Messenger Kid platform is, ami kifejezetten a gyermekeknek szól

Ennek ellenére számos 13 év alatti használja napi rendszerességgel a közösségi csatornákat, sok esetben hamis születési dátumot megadva a regisztrációnál.

“Attól tartok a közösségi média káros érzelmi hatásai egy egész generációra kiterjednek majd. A helyzet erkölcsileg is rossz, és mélyen igazságtalan a szülőkkel szemben, akiknek azzal a nehéz döntéssel kell szembesülniük, hogy engedélyezik-e általános iskolás gyermekeiknek a közösségi média használatot vagy sem. A káros érzelmi mellékhatások elkerülése végett ugyanis a gyermekeiket a társadalmi interakcióból is ki kell ezzel zárniuk” – érvel a brit egészségügyi miniszter a Google-nek és a Facebooknak írt levelében.

A miniszter szigorúságának oka az, hogy hónapok óta egyeztet már a social media szolgáltatók képviselőivel, ám mindeddig nem kapott semmi konkrét visszajelzést az egyetértő szavakon és a “bólogatáson” kívül.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: google, Facebook