7 közösségi média hiba, amit szinte mindenki elkövet

A közösségi média olyan, mint a boksz? Gary Vaynerchuk bestseller szerző szerint, akit úgy is ismernek, mint a közösségi média királyát, igen. Legfrissebb könyvében 5 elemre bontja le a közösségi média stratégiát: adj értéket, adj értéket, adj értéket, adj értéket és kérj.

A könyv útmutatót ad ahhoz is, hogyan navigáljunk a közösségi média gyakran zavaros és mindent beborító világában, valamint Vaynerchuk rávilágít a hibákra is, amiket elkövetünk manapság. A Fastcompany.com cikkében ebből hetet találunk.

3022843-inline-i-1-7-critical-mistakes-youre-almost-certainly-making-on-social-media

1. A rossz nyelvet beszéled

Nem beszélnél spanyolul Izlandon és nem posztolnál esszéket Instagramon. Vaynerchuk azt mondja, a legjobb közösségi média tartalom minden egyes platform esetében „natív”, azaz a jó nyelvet beszéli a jó helyen. A cél az lenne, hogy zökkenőmentesen illeszd be az üzenetedet minden felület egyéni stílusában.

A Tumblr például „a művészi tömeget vonzza és az animált GIF-eket támogatja”, míg a Twitter „az ironikus, városi közönséghez szól”.

2. A reklámstratégiád az ’50-es évekből való

A televízió aranykorában másképp működött a marketing, mint ma. „Az üzletek azért vannak a közösségi médiában, hogy értékesítsenek”, mondja Vaynerchuk. „A fogyasztók viszont nem… Ha beszélni akarsz az emberekkel, miközben szórakoznak, neked kell szórakoztatni őket.”

Ha a felhasználók azért vannak Instagramon, hogy gyönyörű képeket lássanak, ne szakítsd meg az élményt egy kupon fotójának posztolásával. Helyette tegyél közzé egy termékfotót, ami egy festői környezetben készült.

3. Csak a jobb horogra figyelsz

Vaynerchuk meglátása szerint a fogyasztók értékelik, haa márkák gyakran „ütnek”, azaz remek tartalmakat tesznek ki konkrét értékesítési felhívás nélkül. A márka így megoszt egy pillanatot és egy érzelmi élményt hoz létre az egyes személyekkel.

Akár a bokszban, mondja: az ütések izgalma és folyama az, amely végül beállítja a tökéletes jobb horgot. Ha nálad a helyes arány nem így néz ki – ütés, ütés, ütés, ütés, ütés, ütés és még több ütés, majd jobb horog –, akkor valamit rosszul csinálsz.

3022843-poster-p-1-7-critical-mistakes-youre-almost-certainly-making-on-social-media

4. Megpróbálsz hullámot alkotni

Vaynerchuk azt mondja, hogy a hashtagek olyanok, mint a hullámok – a szörfözés legjobb módja pedig a hullám meglovaglása, nem a kreálása.

„Nem fogsz csak úgy kapni egy trendelő hashtaget Twitteren [kivéve, ha valamilyen híresség vagy] – írta a blogján. „Az érem másik oldala ugyanakkor, hogy a képességed, hogy figyelni tudsz arra, mi történik és rá is ugrasz a témára, ezzel pedig növeled egy normális tweet teljesítményét, nagyon is konzisztens még azon emberek számára is, akik átlagos közösségi média felhasználók.”

5. A tweetjeid láthatatlanok

A Slideshare oldalán nemrég megosztott gondolataiban Vaynerchuk elmagyarázza, hogy sokan még mindig elkövetik a hibát, hogy a tweetjeiket a „@” jellel kezdik – ami viszont láthatatlanná teszi a tweetet a követőid hírfolyamában kivéve, ha az így megjelölt fiókot is követik.

Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy egy másik fiókot tagelj tweeteléskor, tegyél egy pontot a „@” jel elé, hogy minden követőd láthassa a tweetet.

6. Azt gondolod, hogy a Snapchat csak egy hóbort

Talán az, de nem engedheted meg magadnak, hogy figyelmen kívül hagyj egy közösségi platformot, amelynek felhasználói naponta 400 millió üzenetet küldenek el. A 13-25 éves korosztályba eső célközönségével a Snapchat megvetette a lábát a következő generáció kommunikációjában.

Egy márkának természetesen nehezebb vállalni, hogy belépjen egy feltérképezetlen területre, de azok fogják ki a legnagyobb halat, akik elsőként érkeznek a tengerre.

7. Azt hiszed, Te vagy Don Draper

„Felejtsd el a Reklámőrülteket és Don Drapert” – írja Vaynerchuk. „Ő egy könnyű világban élt, ahol… az egész karrieredet eltölthetted annak kitalálásával, hogyan működik a print és a televízió piaca. Ez a világ, amelyben Te és én élünk, fejlődik minden másodpercben, minden nap.”

Ha azzal töltöd majd az idődet, hogy elmeséled a márkád történetét a közösségi médiában (amit tenned kellene) és ezt az elköteleződést eladássá konvertálod (ami így is lesz), akkor el kell fogadnod a tényt, hogy ez nem a lassú ember játéka. Ez a mikro-tartalom játéka, a pillanatokról, a hullámok meglovaglásáról szól és arról, hogy kirugdosod a Marlboro Mant a járdára.