A magyarok szerint jobb most ingázni, mint 6 éve

A magyarok szerint jobb most ingázni, mint 6 éve

A magyar munkavállalók jelentős többsége szerint a fizetés mellett a lakóhelyüktől való távolság a legfontosabb tényező, amikor új munkahelyet keresnek. Ennek is köszönhető, hogy kétharmaduk ugyanazon a településen dolgozik, mint ahol él. Azok között, akik hosszabb távot kénytelenek megtenni, nőtt az autóhasználók száma és összességében elégedettebbek az utazási körülményeikkel, mint 6 évvel ezelőtt.
A kapcsolattartás kulcsfontosságú a szülés után visszatérő munkavállalók megtartásában

A kapcsolattartás kulcsfontosságú a szülés után visszatérő munkavállalók megtartásában

Magyarországon az érintett nők többségének kihívást jelentett a szülési szabadság után a munkaerőpiacra való visszatérés – derül ki a Profession.hu felméréséből. A munkaadók sok esetben nem rendelkeznek kellően részletes tervvel azokra az esetekre, ha egy munkavállalójuk szülési szabadságra megy. Tudatos tervezéssel és energiabefektetéssel ugyanakkor a cég és a munkavállaló is könnyebben veheti a kilépési folyamat és a távollét során felmerülő akadályokat. A kismamák visszatérésében kulcsfontosságú szerepe van annak, hogy hogyan zajlott a kilépés és hogy a szülési szabadság alatt milyen minőségű volt a kapcsolattartás.
A szexi foglalkozásnevek csapdája

A szexi foglalkozásnevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az álláshirdetések többségében mindhárom megnevezés az értékesítő pozíciót jelenti, a különbség annyi, hogy másképp nevezik az egyes cégeknél. Ezt viszont az álláskeresők többsége nem tudja, így gyakran eszükbe sem jut jelentkezni az állásra. Ezzel pedig mindenki veszít.
A női munkavállalói jóllétet támogatja a Publicis Groupe Hungary új DEI-programja

A női munkavállalói jóllétet támogatja a Publicis Groupe Hungary új DEI-programja

A májusban, az Európai Sokszínűségi Hónap keretein belül bevezetett program szerves részét képezi a cég idei DEI-, wellbeing- és nyílt vállalati kommunikációs stratégiájának, és célja kifejezetten azoknak a női munkavállalóknak nyújtott támogatás, akik a fájdalmas menstruáció vagy a menopauza kihívásaival küzdenek. A cég munkahelyi és társadalmi szemléletformálásában olyan szervezetek nyújtanak szakmai támogatást, mint a Nyitottak Vagyunk, az Endometriózis Magyarország, a Menopauza-barát Munkahely és a CMF Medical.
3+1 módszer, amellyel a legtöbbet kihozhatjuk a Z-generációs munkavállalókból

3+1 módszer, amellyel a legtöbbet kihozhatjuk a Z-generációs munkavállalókból

Önérzetesek, motiválatlanok, túl sokat akarnak, de túl keveset adnak: ilyen és ehhez hasonló sztereotípiák élnek a Z-generációs munkavállalókról manapság úgy, hogy jó részük még be sem lépett a munkaerőpiacra. Szerémi Péter kommunikációs szakértő az idei Digital-Media Hungary konferencián tartott Milyen vezetői kommunikációval lehet a legtöbbet kihozni a Z-generációból? című előadásában kifejtette, hogy milyen módszerekkel lehet motiválni és hatékonyságra sarkallni a Zoomereket.
1/16