Formula 1 Magyar Nagydíj: 150 ezer előfoglalás érkezett Budapestre

Formula 1 Magyar Nagydíj: 150 ezer előfoglalás érkezett Budapestre

Idén 38. alkalommal érkezik hazánkba a száguldó cirkusz mezőnye. A mogyoródi Formula 1-es pályát különösen kedvelik a rajongók, amit az is jól mutat, hogy a tavalyi Magyar Nagydíj hétvégéjén közel 300 ezren látogattak ki a Hungaroringre, a futamot pedig 100 ezren nézték a lelátókról. Az idei versenyre szóló bérletek és a vasárnapi jegyek minden korábbinál gyorsabban fogytak el. A verseny ugyanakkor nem csak sportélményt nyújt, a turisztikai forgalom és az országimázs szempontjából is jelentős esemény. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) információi alapján már most több mint 150 ezer előfoglalást regisztráltak a fővárosi szálláshely-szolgáltatók a versenyhétvégére, ami közel 40%-kal haladja meg az egy héttel korábbi foglalási adatokat.
Ingyenes szoftverekkel támogatja az MTÜ a hazai vendéglátó üzleteket és turisztikai attrakciókat az NTAK adatszolgáltatásban

Ingyenes szoftverekkel támogatja az MTÜ a hazai vendéglátó üzleteket és turisztikai attrakciókat az NTAK adatszolgáltatásban

Az NTAK-ba regisztrált minden vendéglátó üzlet és turisztikai attrakció számára ingyenesen elérhetőek a Magyar Turisztikai Ügynökség által biztosított VENDÉGEM szoftverek. A VENDÉGEM Vendéglátás és a VENDÉGEM Attrakció amellett, hogy automatikusan továbbítja a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felé a statisztikai, forgalmi adatokat, az alapvető értékesítési funkciókat is ellátja.
Teltházas hosszú hétvégével indult a május

Teltházas hosszú hétvégével indult a május

Közel 200 ezer vendég 362 ezer éjszakát töltött el a hazai szálláshelyeken a hosszú hétvégén. Így ezek a napok 7 milliárd forintos bevétellel zárultak. A pápalátogatásnak köszönhetően kiemelkedő volt a forgalom Budapesten, ahova Lengyelországból érkezett a legtöbb külföldi vendég. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint sokan indulnak útnak a pünkösdi hétvégén is.
Nyári, vízparti kikapcsolódásra hív az MTÜ új forgalomélénkítő kampánya

Nyári, vízparti kikapcsolódásra hív az MTÜ új forgalomélénkítő kampánya

Annak érdekében, hogy a magyar turizmus az év első négy hónapját követően továbbra is erős legyen és megalapozza a kiváló főszezon lehetőségét, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) folyamatos marketingtevékenységet folytat. Az aktív turizmust népszerűsítő belföldi kampány után május közepén elindult az ügynökség nyári forgalomösztönző akciója. Egész nyáron várnak a hazai strandok − ezzel a fő üzenettel már nemcsak itthon, hanem a legnagyobb potenciállal rendelkező küldőországokban is magyarországi feltöltődésre buzdítja az MTÜ a magyar, cseh, lengyel, osztrák, német és izraeli turistákat június végéig.
Kiemelkedő külföldi vendégforgalom az év első négy hónapjában

Kiemelkedő külföldi vendégforgalom az év első négy hónapjában

Közel 9 millió vendégéjszaka adatait küldték be a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba a hazai szálláshely-szolgáltatók az év első négy hónapjában. Ez 3%-os forgalomnövekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az országos átlag emelkedése mellett a nemzetközi vendégforgalom is erős lendületet vett. A januártól áprilisig tartó időszakban 15%-kal több vendégéjszakát töltöttek el hazánkban a külföldi turisták, míg a fővárosi forgalom 22%-kal szárnyalta túl a 2022-es eredményeket. Hazánk nemcsak az európai országok utazóinak körében volt népszerű, a távoli piacokról is egyre többen fedezték fel az országot.
2/5