A Google Glass nagy népszerűségnek örvend a technológia iránt rajongók körében, ám félő, hogy a vevőkör bővítése nehézségekbe fog ütközni. Hiszen fantasztikus felvételeket lehet készíteni a szemmagasságban lévő kamera segítségével például a nyaralásunk alatt, azonban ugyanez a kamera egy teljesen hétköznapi szituációban már komolyabb problémákat vethet fel, senki nem örül annak, ha idegenek veszik videóra üzleti tárgyalásainkat vagy pillantanak bele magánéletünkbe. S bár a Google letiltotta az a Glass arc felismerő alkalmazását, de a Google Hangout segítségével valós időben lehet megosztani az éppen látott eseményeket, és ami megosztásra kerül, azt később analizálni, elemezni lehet. Ez pedig komoly adatvédelmi aggályokat vethet fel.
Ezzel szemben a GlassUp kitalálói egy teljesen más megközelítést alkalmaztak, minden felesleges dolgot kidobtak, és egy nagyon egyszerű megoldást alkalmaztak, amivel a Google Glass esetében felmerülő adatvédelmi aggályokat is megoldották. Első és legfontosabb különbség, hogy a GlassUpban nincs kamera. A szemüveget úgy készítették, hogy szöveges információk jelenjenek meg a látómező közepén. Az eszköz tulajdonképpen egy kiterjesztett képernyő, amely Bluetooth technológiával kapcsolódik az okostelefonhoz. A készítők szerint tökéletesen alkalmas arra, hogy egy gyalogos vagy motoros térkép használat nélkül navigálhasson, vagy turistaként útikönyv lapozgatása nélkül szerezhessünk információkat az előttünk álló műemlékekről, szállodákról, éttermekről, esetleg főzés közben a szakácskönyv nélkül követhessük a receptet.
Azzal, hogy a Google Glasshoz képest ennyivel egyszerűbb megoldást alkalmaztak, jelentősen lecsökkentették a készülék árát is, az 1500 dolláros Google ár helyet, mindössze 299 dollárért árulják terméküket. Az indiegogon 150.000 dollárt céloztak meg, de mint azt nemrég jelezték a GlassUp gyártása egy névtelen befektetőnek köszönhetően 2014 februárjában akkor is meg fog kezdődni, ha nem gyűlne össze a kitűzött összeg.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!