Évről-évre töretlen az érdeklődés az akár 20 millió forintos befektetést kínáló HFDA Startup Program iránt

Évről-évre töretlen az érdeklődés az akár 20 millió forintos befektetést kínáló HFDA Startup Program iránt
Idén harmadik alkalommal valósult meg a HFDA Startup Program a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus innovációs ügynökség és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő szervezésében. A közel 50 jelentkező között szerepelnek olyanok, akikre már a nemzetközi márkák is felfigyeltek, de rengeteg fenntarthatóság jegyében született projekt is pályázik az akár 20 millió forintos tőkebefektetésre.

Közel 50 jelentkezővel zárult 2021. november 1-én a HFDA Startup Program pályázási időszaka, amely a legígéretesebb fiatal divat- és design startup vállalkozásokat segíti piacra lépni. A Startup Campus, a Hiventures kockázati tőkealap-kezelő és a Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik alkalommal rendezi meg az inkubációt, melyre az érdeklődés évről évre töretlen.

„Célunk, hogy létrehozzunk Magyarországon egy értékteremtő divat- és designipari ökoszisztémát az ágazat fellendítése érdekében. Ennek egyik eleme a HFDA Startup Program, amely vállalkozói szemlélettel és startup tudással vértezi fel az egyetemi hallgatókat és kezdő vállalkozásokat, hogy gondolkodásukat még inkább az innovatív és digitális megoldások jellemezzék” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A projektek között számtalan izgalmas és egyedi terv szerepel, a jelentkezők több mint fele már meglévő prototípussal rendelkezik. A benevezett divat- és design fejlesztések és megoldások között kifejezetten népszerűnek bizonyult a fenntarthatóság és a szabadidős termékek kérdésköre. A jelentkezők olyan társadalmilag fontos kérdésekre hoztak megoldást, mint például a munkaerőpiacról kiszorult nők foglalkoztatása, a divatipar túltermelésének visszaszorítása, a hagyományőrző motívumok megőrzése vagy akár a textilipari hulladékok újrahasznosítása.

A technológiai innováció is fontos szempont volt a program felhívásában, így interaktív kiállítással, ökobetonnal, innovatív légtisztítóval, 360 fokos termékbemutatással, valamint hőtermelő textillel is előrukkoltak a csapatok. Volt olyan projekt, aki a fiatalok körében már nagy népszerűségre szert tett márkáját használná fel társadalmilag fontos célokra, de olyan ötlet is érkezett, ami már nemzetközi cégekkel is kapcsolatba került.

A programba beválogatott csapatok öt hetes online üzleti képzésen vehetnek részt, amely az iparági mentoráció mellett magában foglalja többek között a legfontosabb startup módszertanokat, csapat- és időgazdálkodási ismereteket, termékfejlesztéssel, üzleti tervvel, piacra lépési stratégiával és marketinggel kapcsolatos, elengedhetetlen tudnivalókat. A képzés után további öt hetes befektetési felkészítésen vehetnek részt a legjobb projektek, amit egy befektetési ülés zár majd. Ide a legjobb csapatok kapnak meghívást azért, hogy bizottság előtt prezentálhassák ötletüket a 20 millió forintos ajánlat reményében, amit az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus Inkubátor közösen biztosít.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!