
Amerikában furcsa és meglepő kísérletre szánta el magát az ismert magyar származású infografika szakértő Anna Vital. Egy befektető gondolkozását szerette volna jobban megérteni, s ehhez pontos felvételeket készített az illető elméjéről egy befektetési folyamat folyamán a különböző fázisokban megvizsgálva a férfi gondolkodását.
Az eredmény igencsak látványos lett, s a hazai starupok számára is értelmezhető üzeneteket hordoz. Talán az a legfontosabb tanulság, hogy ismét bebizonyosodott, hogy a befektetői döntések mögött is - bármennyire is az ellenkezőjére gondolnánk - emberi motivációk állnak. Az objektivitás helyett szubjektív módon összeválogatott szinte sablonosan egyszerű kérdésekre adot válaszok alapján alakult ki a befektetői bizalom.
A kifaggatott alany egy idő után gyakorlatilag pontosan ugyan olyan - fogja lett a helyzetnek, mint a befektetést keresők.
Az elképesztő eredmények ennek ellenére nem rengették meg a jelenleg kitartóan fennálló előítéleteket, s a startupok többsége sem változtatott eddigi működésén azért, hogy hatékonyabban juthasson befektetéshez.
Egy bizonyos Anna Vital közelebb hozta az amerikai gondolkodást s az ottani befektetői attitűdöket a startupokhoz. (a hazai kísérletek még folynak, a részeredmények egyelőre kiértékelhető eredményeket nem adtak.*)
(*A cikk egy fikció, a valósághoz való bármi nemű hasonlósága csak véletlen műve lehet.)
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!