Van-e Perfect Pitch?

Van-e Perfect Pitch?
Az őszi startup verseny sorozatban rengeteg új startupot hozott felszínre. A bemutatkozó prezentációkon azonban jó részük még ma is elbukik.

Sokat beszéltünk az elevator pitchről a Digital Hungary oldalain is, de úgy látszik nem elégszer. A hazai startupok tehetsége legtöbbször sajnos az ötletelésben és esetleg a fejlesztésben kimerül. Sokan eljutva a versenyekre, olyan prezentációval lepik meg a közönséget, ami nem mutatja eléggé az erősségeiket.

Sokat dolgozunk azon, hogy miként is lehetne jobban felkészíteni a bátor és tehetséges startupokat az átütő bemutatkozásra. Ez a feladat egyre inkább fontosnak látszik, hiszen egyre többen jutnak el nemzetközi rendezvényekre és egyáltalán nem mindegy, hogy ott mi történik.

Találtunk egy infografikát, amely pontosan körvonalazza azt, hogy mit is kellene megcélozni ahhoz, hogy legalább a jó prezentáció, az elfogadható pitch kategóriát megüssük, de azt gondolom, hogy még ennél is többre van szükség ahhoz, hogy a sikert kicsavarjuk a lehetősgeinkből.

Azt mindenképpen tanácsként érdemes megfogadni a profi pitch-re törekvőknek, hogy ha egy versenyen prezentálunk, nem tudhatjuk, hogy pontosan ki ül a hallgatóság soraiban. Ez azért fontos, mert lehet, hogy az életünk legjobb esélyét szalasztjuk el azzal, hogy felkészületlenül, szétszórtan, vagy érthetetlenül adjuk elő a terveinket.

A Pitch egy nagyon fókuszált, pontos üzentekkel ellátott rövid bemutatkozás, amely megmutatja másoknak, hogy miért is mi vagyunk a legalkalmasabbak az adott projektre. Ha nem ez érződik az előadásból, akkor semmi értelme. Az igazán jó pitchhez egyébként rengeteg gyakorlás, számos izzadságos újragondolás és megfelelő koncepció szükséges. Egyedül általában nem is jutunk messzire, szóval ilyenkor jön jól egy jólirányzott tréning, vagy  egy hozzáértő tanácsadó munkája. Innen érdemes elindulni. A többi meg már azon múlik, hogyha mi magunk mindent megtettünk a sikerért, mellénk szegődik-e egy pici szerencse, amely előre viszi a csapatunk céljait.

(Egy meglepő tény kiegészítésnek, a mellékelt infografika 2012-ből üzenei, hogy semmi sem változott az utóbbi években.)

(Szerkesztői megjegyzés: ajánlott workshop)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!