A német hátterű Testbirds a mobil alkalmazások (Apple iOS, Google Android, Windows Phone, Blackberry OS platformokon) és webes alkalmazások (webáruházak, portálok, játékok stb.) tesztelését valósította meg közösségi alapokon. A „crowdtesting” koncepció lényege, hogy a valódi végfelhasználók a tesztelendő alkalmazást valós környezetben, saját eszközeiken tesztelik. A több ezer fős Testbirds crowd különböző IT tudással, érdeklődési körrel és élettapasztalattal rendelkező tesztelőkből áll, akik között szakértők és átlagfelhasználók egyaránt megtalálhatóak. Az életszerű helyzetekben végzett tesztelés lehetővé teszi, hogy a laboratóriumi körülmények között nem jelentkező hibákra is fény derüljön.
A nemzetközi terjeszkedést a Testbirds már 2013 nyarán megkezdte: az Egyesült Királyságban és Hollandiában nyitott irodát, valamint egy franchise partneren keresztül Magyarországon is megjelent.
A Testbirds nem csak hibákat keres felhasználói élményt, usabilityt is vizsgál. A közösségi tesztelők mellett szakértőket is alkalmaznak, akik segítenek az ügyfeleknek a tesztek eredményeit elemezni, értelmezni.
A tesztelők száma több ezerrel növekszik havonta, s egy ilyen közösség könnyen birkózik meg akár egy nagyon sürgős feladattal is, hatékonyan találja meg az alkalmazások gyenge pontjait, vagy felhasználói élményt gyengítő problémáit.
A TestBirds nemrégiben 2 millió euró befektetést is kapott az egyik francia befektetői társaságtól. Weboldala már magyar nyelven is elérhető.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!