Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat
Kiemelkedő eredmény a magyar informatikai szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott ″találatokhoz″ a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti.

Jelentős nemzetközi sikert könyvelhet el a magyar Gravity R&D. A perszonalizációval foglalkozó informatikai gyártó cég saját fejlesztésű szolgáltatásával az e-kereskedelem és a digitális média szereplőit segíti, hogy testreszabott ajánlatokat adhassanak a vásárlóiknak és ezzel növeljék forgalmukat. Az adattudomány és a gépi tanulás szakértői által 2007-ben alapított Gravity R&D-t most felvásárolja az amerikai Nasdaq tőzsdén jegyzett Taboola. A Taboola az egész nyílt weben (open web) nyújt személyre szabott ajánlásokat, és segíti a felhasználókat a számukra érdekes dolgok felfedezésében. Ebben a szegmensben a Taboola a globális piac egyik legjelentősebb szereplője.

Pontos iránytű az online birodalomhoz

Az amerikai céghez jól passzol a magyar cég által fejlesztett, mélytanuláson alapuló Yusp szolgáltatás. A Gravity R&D kezdeti ismertségét azzal szerezte, hogy alapítói holtversenyben az első helyen végeztek a Netflix streamingszolgáltató által kiírt “Netflix Prize” nemzetközi gépi tanulási versenyén, amelynek célja a Netflix ajánlási technológiájának javítása volt, vagyis olyan tartalmak ajánlása, hogy a Netflix felhasználói minél tovább maradjanak előfizetők.

A Tikk Domonkos, Takács Gábor, Pilászy István és Németh Bottyán által alapított Gravity R&D-nek mára több mint 20 országban vannak ügyfelei, és jelenleg havonta több mint 35 milliárd ajánlást biztosít a kiskereskedelem, az e-kereskedelem és a digitális média vezető szereplőinek, többek között a Deutsche Telekom Magyarországnak, a spanyol piacvezető médiacsoportnak (La Vanguardia), vagy a legnagyobb török online piactérnek (n11.com).

Fejlesztői központ jön Magyarországra

A Taboola nem áll meg a Gravity R&D felvásárlásánál: a folyamatban lévő akvizíció keretében magas hozzáadott-értékű fejlesztői központot hoz létre Magyarországon. Az akvizíció része az amerikai cég céljának, hogy évente 100 millió dollárt - 36 milliárd forintot - fektessen be a kutatás-fejlesztésbe.

„A technológiába - mind a csapatba, mind az általuk készített szoftvertermékekbe - történő beruházásaink továbbra is stratégiai előnyt biztosítanak a Taboolának" - mondta Adam Singolda, az amerikai vállalat vezérigazgatója és alapítója. Hozzátette: „A Gravity R&D befogadása a Taboola családjába azt jelenti, hogy a Taboola még pontosabb ajánlásokat tehet, és még jobban teljesíthet olyan területeken, mint a dinamikus kreatív optimalizálás és a személyre szabás, így pedig jobb eredményeket tud elérni a hirdetők számára, különösen az e-kereskedelem területén. Egy olyan magasan képzett csapatnál, amely éveket töltött ennek a technológiának a tökéletesítésével, nem volt alkalmasabb vállalat arra, hogy segítse a sikerünket ezen a területen."

Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezérigazgatója a felvásárlást és a Taboola fejlesztői bázisról szóló döntését kommentálva azt mondta: „Az e-kereskedelem és a digitális médiaszolgáltatás területén az ügyfelekért folytatott verseny továbbra is az ügyfélélmény és a testreszabás körül forog. Az elmúlt 12 évet a márkák életét megkönnyítő technológia fejlesztésével töltöttük, és a Taboolával együtt izgatottan várjuk, hogy ezt a technológiát több nagyságrenddel nagyobb új ügyfélkörhöz juttathassuk el".

A zártkörű tranzakció részletei nem publikusak, a felvásárlás várhatóan 2022 második negyedévének végén vagy a harmadik negyedévének az elején zárul le.

A Tabooláról

A Taboola a nyílt web perszonalizációját végzi: segít az embereknek felfedezni azokat a dolgokat, amelyek tetszenek nekik. A vállalat mesterséges intelligenciával működő platformját többek között webhelyek, eszközök és mobilalkalmazások használják a monetizáció és a felhasználók kötődésének fokozására. A Taboola hosszú távú partnerséget kötött a világ vezető digitális médiafelületeivel köztük a CNBC-vel, a BBC-vel, az NBC News-szal, a Business Insiderrel, a The Independenttel és az El Mundóval. Több mint 15 000 hirdető használja a Taboolát, hogy több mint 500 millió napi aktív felhasználót érjen el márkabiztos környezetben. A Connexity 2021-es felvásárlását követően a Taboola vezető szerepet tölt be az e-kereskedelmi ajánlások működtetésében, és havonta több mint 1 millió tranzakciót hajt végre. A legfontosabb ügyfelek között olyan vezető márkák vannak mint a Walmart, a Macy's, a Wayfair, a Skechers és az eBay.További információ a www.taboola.com oldalon, és a @taboola Twitter-oldalán.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Startup, Netflix