
A Startup világ egyik alapvetése, hogy nem vagy egyedül. Ha egy piaci szegmensben nincs versenytársad kezdj el gyanakodni, hogy nincs értelme azon a területen tevékenykedni. A versenytársak, a konkurens termékek és szolgáltatások validálják a piacodat. Arra azonban szükséged lesz, hogy valahogy magadra irányítsd a vevőihez figyelmét.
Nincs ez másképp az elevator pitchek világában sem. Ahhoz, hogy megragadd a lehetőségeket, először meg kell szeretned a hallgatóid figyelmét. Ehhez rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre, de igazán a helyzettől függ, hogy milyen eszközt vethetsz be.
Itt kapcsolódik a rendszerbe a lehetőségek keresése. Miként is találkozhatnál a számodra fontos befektetővel, ha nem úgy, hogy olyan helyekre látogatsz, ahol nagy eséllyel megtalálhatóak azok az emberek, akik között remélhetőleg a te leendő partnered is fellelhető. Persze felfigyelhetünk rád újságból, vagy reklámból is, de mennyivel egyszerűbb személyesen belebotlani az illetőbe.
Az esélyed a helyzet határozza meg. Lehet, hogy egy egész este kell hozza, hogy eljöjjön a te pillanatod, lehet, hogy hetek. A kapkodás nem segít, a türelmetlenség pedig rossz tanácsadó.
Alapvetően a figyelem felkeltése sok esetben természetunkből is fakad, akinek ezen a téren amúgy is problémái vannak jó ha elkezd dolgozni ezeken, hiszen az első benyomást nem lehet a második találkozáson megszerezni. Kicsit olyan ez, mint a randizás, az ember nem megy oda a barátjával. Viccet félretéve a figyelem megragadása csak egy esély megszerzése, nagyon fontos, hogy a figyelmet fenn is tudjuk tartani. Ez sokkal nehezebb dolog.
Sokszor nem elég, hogy értünk a témához, az idő ellenünk dolgozik. Összeszedettnek és hatékonynak kell lennünk. Itt nem segít a csevegés, a megfelelő pillanatokban be kell kapcsolnia lényegretörő kommunikációnak. Nem tudhatod, hogy mennyi ideig tarthatod fel a másikat az esélyed néhány mondatba kell bele csomagolnod.
Erről is beszélek ma a Digitális Akadémián.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!