Látássérülteknek kifejlesztett tablet. Távoli szakértői támogatást biztosító okosszemüveg. Valós idejű információs rendszer, amely bármely üzemet digitális okos gyárrá alakít. Íme három abból a 44 innovatív technológiából, amelyek bekerültek az EIT Digital pán-európai versenyének döntőjébe.
16 ország 44 növekedési fázisban lévő vállalkozása kapott meghívást az EIT Digital Challenge november végén megrendezésre kerülő öt döntőjének egyikére. 11 angol, 5 francia s 4 spanyol scaleup mellett nagy örömünkre Közép-Kelet Európából egyedüliként egy magyar vállalkozás is bekerült a legjobbak közé. A döntőbe jutott cégek közös jellemzői, hogy várható idei bevételük eléri a 640 ezer eurót, 13 főt foglalkoztatnak, s ezidáig átlagosan 700 ezer euró tőkebevonást könyvelhettek el. A vállalkozások 57%-ának alapítója vagy társalapítója nő.
Az EIT Digital pán-európai startup versenyére összesen 25 ország 234 kezdő vállalkozása nevezett az alábbi öt kategóriában: digitális ipar, digitális városok, digitális jólét, digitális infrastruktúra és digitális pénzügyek. A döntőbe jutott csapatok névsora itt tekinthető meg.
A versenyre a nyolc magyar pályázó közül a repülőtéri közösségi autómegosztó szolgáltatást kínáló BeeRides bejutott a legjobbak közzé. „Nagyon örülök, hogy a tavaly alapított magyar startup ötletét és üzleti tervét kellően innovatívnak és ígéretesnek találta az EIT Digital pán-európai zsűrije, hogy meghívja a cég képviselőjét a párizsi döntőre” – mondta Horváth Zoltán, az EIT Digital Budapest igazgatója, és hozzátette: „az ötlet jól kiaknázható lehetőség, hiszen a digitális átalakulásnak köszönhetően egyre inkább elterjedő megosztás alapú gazdasági modellre épülő vállalkozások hozzájárulnak az erőforrások optimalizálásához, ráadásul költséghatékony megoldást is jelentenek a szolgáltatással élők számára.”
Bősze Botond, a BeeRides üzletvezetője szerint: „Célunk, hogy minél több ember számára segítsünk abban, hogy olcsóbban és kényelmesen utazhassanak a reptéri közösségi autómegosztás segítségével. A magyar sikereket látva fontos számunkra, hogy egyre több helyen tegyük elérhetővé szolgáltatásainkat. Nemzetközi terjeszkedésünk első állomásaként hamarosan bejelentjük, hogy Németországban is elérhetővé tesszük a repülőtéri közösségi autómegosztás innovációját. A nemzetközi terjeszkedést segíti majd az EIT Digital rendezvénye is, ahol még több külföldi kapcsolatot építhetünk. Amennyiben megnyerjük a fődíjat, az EIT Digital üzletfejlesztői nemes célt szolgálnak majd, hiszen hozzájárulnak, hogy a naponta elpazarolt 27 milliárd kihasználatlan autóórát közösen csökkentsük, és az utazást még olcsóbbá tegyük mindenki számára.”
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!