A kreatív mobil alkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks ismét egy formabontó ötlettel állt elő, hogy bemutassa a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket. Egy kísérlet keretében összekötötték az idei év nagy durranásának számító (és a Facebook által felvásárolt) Oculus Rift virtuális valóság szemüveget az Xbox Kinect mozgásérzékelős kiegészítőjével. A szerencsés párosítás eredményeképpen a felhasználó által érzékelt virtuális térben nem csak körbenézni, hanem mozogni is lehet.
Az összekapcsolt eszközöket egy sétarepülés-szimulátor programjához csatolták: az Oculus Rift szemüvegben megjelent a pilótafülke, a Kinect pedig egy virtuális botkormányon érzékelte a felhasználó kezét, aki így finom mozgásokkal tudta irányítani a gépet.
„Az Oculus Rift önmagában is egy nagyon fontos mérföldkő a virtuális valóság történetében, nyáron már várhatóan kereskedelmi forgalomban kapható lesz. Azonban az Oculus által nyújtott élményt még élvezhetőbbé lehet tenni, ha a felhasználó nem csak nézelődhet, de interakcióba is léphet a virtuális térrel. Próbálkoztunk több különböző megoldással, például hang- és pillantásvezérléssel, de végül a Kinect bizonyult a legmegfelelőbbnek a mozgások és gesztusok érzékelésére” – mondta Budaházy Szabolcs, az Arworks ügyvezető igazgatója.
A két eszköz párosításából egy különleges szimulátor született. Témaként az ARworks a sokak által vágyott vitorlázórepülést választotta, melyben a felhasználó kipróbálhatja magát pilótaként, miközben valós életveszély nélkül, akár dugóhúzóban zuhanhat a föld felé. A technológia más célokra is használható, nem csak szimulátorokban, hanem a sport vagy az oktatás terén is izgalmas lehetőségeket kínál.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!