Magyar díjeső a nemzetközi World Summit Awards versenyén

Magyar díjeső a nemzetközi World Summit Awards versenyén
Két magyar startup cég, a Skillio.net és Colibri Charity is díjat nyert idén az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak teljesüléséért létrehozott World Summit Awards-on. Többek között a magyar nyertesek bemutatkozhatnak a WSA Globális Kongresszusán, mely idén online kerül megszervezésre március 22. és 24. között.

A tavalyi évben immár a 13. alkalommal került megrendezésre, a környezeti-, társadalmi és fenntarthatósági innovátorok számára a világ első számú versenye, a World Summit Awards. A World Summit Awards győztes pályamunkái, olyan digitális megoldások, amelyek hozzájárulnak az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak eléréséhez. Az idei versenyben 29 ország 45 megoldását díjazta a nemzetközi zsűri. A salzburgi székhelyű szervezet évről évre keresi a legjobb digitális termékeket és szolgáltatásokat, ahol 8 kategóriában lehet benyújtani a jelentkezést.

Az elmúlt évek eseményei kifejezetten rámutattak a digitális megoldások fontosságára, és az idei nyertesek kiváló példát mutatnak arra, hogy ezek a megoldások és alkalmazások, hogyan segíthetnek a környezet védelmében, az egészségügyi ellátás támogatásában, a befogadó és magas színvonalú oktatás biztosításában, az emberek összekapcsolásában és a releváns információk megosztásában.

A legújabb évad győztes csapatainak kihirdetésére februárban került sor. Az idei versenyre 69 ENSZ-tagállamból érkeztek jelölések, Kanadától Indonéziáig, Finnországtól Mozambikig; a beérkezett projektek száma pedig meghaladta a 290-et. A zsűri több hónapos munkát követően – egy két körös értékelési folyamatban, melynek része volt a shortlistre került cégek élő online bemutatkozása a nemzetközi, 41 fős WSA Grand Jury részére –, kiválasztotta a 45 legkiemelkedőbb digitális megoldást, ami két magyar csapat kategória győzelmével zárult. Az üzleti modell innováción keresztül ingyenes közösségi tanulási platformot nyújtó Skillio.net a Learning & Education kategóriában győzedelmeskedett, míg a Colibri Charity az online adakozás ingyenessé tételével és megreformálásával a World Summit Award speciális, Young Innovators kategória győzteseként végzett a több mint 377 beérkezett pályázat közül.

“Skillio elindítása óta az a misszió lebeg a szemünk előtt, hogy találjunk egy olyan “disruptive” közösségi média üzleti modellt, amin keresztül egy teljesen ingyenes, viszont minőségi szakmai tanulási platformot nyújthatunk az élethosszig tartó tanuláshoz. Ez a mostani elismerés is megerősített abban, hogy ez egy fontos út, amin jól haladunk előre. És mondhatni az időzítése is tökéletes: épp most csaptunk bele a fundraisingünkbe, talán pár “social impact” befektető felfigyel majd ránk WSA miatt.” – jegyezte meg Kaizer Gábor, a Skillio társalapítója.

Az aktuális versenysorozat hivatalos zárásaként, március 22-24 között rendezik meg a WSA Globális Kongresszusát, ahol a győztes csapatok mutatják be innovatív megoldásaikat. Az online esemény keretében, ami egyben egy díjátadó gálaműsor is, a két hazai győztessel is megismerkedhet a közönség. A kategória nyertesek pitch-eit, kapcsolódó tematikájú panelbeszélgetések követik többek között olyan témákban, mint egészség és jólét, kultúra és turizmus, okos városok, környezetvédelem és zöld energia, fenntartható üzlet és kereskedelem, inclusion & empowerment, e-kormányzat, illetve a kongresszus “Connect 4 Impact” szlogenjének megfelelően a networking lehetőségek sem maradhatnak el természetesen. A világjárvány miatt a kongresszus a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is online kerül megrendezésre, a rendezvényhez így bárki teljesen ingyenesen csatlakozhat nézőként. Az eseményre az alábbi oldalon van lehetőség regisztrálni.

A World Summit Awards ország managere, Horváth Balázs, aki egyben a Startup Grind magyarországi szervezetéért is felel, és emellett több nemzetközi startup közösség és versenysorozat elindításában vett részt. A szervezők szándéka, hogy kiemelt támogatásban részesítsék az idehaza működő, vagy szárnyait bontogató fenntarthatósági-, környezeti- és társadalmi innovátorokat, vállalkozásokat, fiatal ötletgazdákat.

 

A World Summit Awards-ról

A WSA mögött álló szervezet a 2003-as indulása óta azon dolgozik, hogy olyan digitális megoldásoknak adjon nyilvánosságot és bemutatkozási felületet, amik jobbá teszik a világot. A WSA a social impact vállalkozások és társadalmi innovátorok legnagyobb globális hálózatává nőtte ki magát, így segítve az ENSZ munkáját, hogy a kitűzött Fenntartható Fejlődési Célok, az úgynevezett SDG-k teljesüljenek. A több mint 180 ország részvételével megrendezésre kerülő verseny a legrégebben futó ilyen kezdeményezés.

A Colibri Charity-ről

“Vásárolj online úgy, ahogy eddig szoktál, közben pedig támogass ingyen jótékonysági szervezeteket egy gombnyomással.”-foglalja össze Bodó András a Colibri Chariy alapítója tevékenységüket.

A Colibri Charity mögött álló Global Charity Solutions Ltd. célja, hogy egy új, korlátok nélküli szintre emelje az adakozást. Ezért egy olyan böngésző kiegészítőt fejleszt, ami minden ismert böngészővel kompatibilis, ingyenes és egyszerűen használható. Összekötő szerepet vállal a fenntarthatóságra nyitott boltok, az online vásárlók és a jótékonysági szervezetek, valamint közösségi célok között.

“ 3 fő értékünk a egyszerűség, biztonság és átláthatóság. A Colibri kiegészítővel bárki plusz költség nélkül támogathat neki fontos ügyeket az online vásárlásai során. Partnereink profitjuk egy részét jótékonysági célokra ajánlják fel, amit továbbítunk a felhasználó által kiválasztott és támogatni kívánt szervezet számára.”

A World Summit Awards Young Innovators kategória győzteseként büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhatunk a világ fenntartható fejlődéséhez, a közösségi gondoskodás és jótékonysági vásárlások kereteinek kibővítéséhez.

Jelenleg befektetés előkészítő stádiumban vagyunk, bízom benne, hogy a WSA elismerésével megtalálhatjuk partnerünket.” Bodó András Colibri Charity alapító.

A Skillio közösségi tanulási platformról

A Skillio.net a „Skill Input/Output Network” rövidítése, egy újgenerációs, közösségi e-learning portál, ami egy újszerű üzleti modell innováción keresztül nem csak, hogy egy teljesen ingyenes tanulási platformot biztosít, hanem díjazza is felhasználóit a tanulási eredményeikért a szponzorok által felajánlott nyereményekkel. Ahogy a cég mantrája tartja: “Earn as you learn for free!”

A platform alapja egy egyfajta “crowdsourced content mashup”: a közösség tagjai (végfelhasználók, oktatók vagy partnercégek) a neten szabadon fellelhető, minőségellenőrzött szakmai tartalmakból (úgy mint cikkek, blogbejegyzések, videók, tutorialok, stb. anyagok linkjeit) mixelik, állítják össze a tanulási modulokat. Valamelyest a Pinteresthez hasonlóan –, csak jelen esetben egy “pin” egy lecke, a “pinboard”-ok pedig az egyes szakmai kompetenciákra fókuszáló, tanulási görbévé összeszerkesztett linkgyűjtemények, opcionálisan hozzáadható teszt kvízkérdésekkel.

Továbbá a Skillio ún. gamifikálásával, a partnervállalatok már egyedi, szponzorált tanulási versenyeket is indíthatnak értékes szakmai nyereményekért; illetve a felhasználók számos tanulmányi erőfeszítéseiért további virtuális pontokat (krediteket) gyűjthetnek, amit értékes céges ajándékokra (könyvek, szoftver-előfizetések, stb.) válthatnak be a Skillio e-boltjában.

A platform jelenleg béta-tesztelés alatt áll még, a béta időszakra az alapítók, a saját hátterük miatt, a UX/UI design szakmát választották ki. A későbbiekben lépésenként szeretnék bővíteni a platformon elérhető tematikákat újabb IT, majd fehérgalléros területekkel.

A kezdeti üzleti eredmények nagyon ígéretesek, tucatnyi nemzetközi cég a UX/UI design iparágból már csatlakozott partnerként a Skilliohoz; az első tanulmányi versenyek pedig 300 feletti heti aktív felhasználóval zajlottak a világ szinte minden szegletéből. A cég a tervek szerint pár hónapon belül szeretne zárni egy nagyobb seed befektetési kört.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!