Közösségi hallgatózás - avagy a magyar médiamonitoring

Közösségi hallgatózás - avagy a magyar médiamonitoring
A magyar piacvezető webes médiamonitoring cég, a Neticle új megoldást hoz a nemzetközi social listening piacra. A Neticle Media Intelligence mesterséges intelligencia alapú, optimalizált kezelőfelületet kapott, az automatikus véleményelemzés mellett automatikus insight felismeréssel és megfogalmazással fokozza a felhasználói élményt. A bevezetett egyedi termékfunkciók az online médiafigyelés és –elemzés jövőjét vetítik előre.

 

Az új Neticle időt és energiát spórol a használóinak. Nagy mennyiségű szöveges adat feldolgozása és értelmezése rendkívül erőforrás- és időigényes lehet, de a beépített újítások segítségével bárki számára könnyen átláthatók és értelmezhetők a publikus webről származó találatok, vonatkozzanak akár márkára, cégre, termékre, szolgáltatásra vagy szakmai témára. A fejlesztők arra fókuszáltak a funkciók kidolgozásánál, hogy kényelmessé és intuitívvá tegyék a médiaelemzést.

A Neticle Media Intelligence egyik különlegessége, hogy képes köznyelven megfogalmazott üzleti kérdéseket (pl. Mit kerüljek el egy kampány során?) értelmezni, és azokra megfelelően szűrt, vizualizált adatokkal válaszolni. A mesterséges intelligencián alapuló kérdezősávval lerövidülnek az online médiaelemzési munkafolyamatok, tanulás és adatelemzői jártasság nélkül is azonnal kinyerhetők a legfontosabb insightok.

A beépített automatikus monitorozási és riasztásküldési funkció kialakításánál az ügyfelek nyugalmát tartották szem előtt a készítők: a rendszer ugyanis azonnali riasztást küld a fiók kezelőinek minden olyan esetről, amikor egy figyelt kulcsszó (márka, vállalat) véleményárfolyamának görbéjében, azaz a márka megítélésben, reputációjában hirtelen változás következik be. Így azonnal reagálni lehet a váratlan eseményekre vagy szokatlan online viselkedésre, az esetleges krízishelyzetek pedig valós időben kezelhetőek.
A csapat a gyakori médiaelemzési feladatok alapján előre elkészített riport sablonokkal is bővítette szolgáltatását, így nem jelenthet gondot az adatok rendszerezése. „Továbbra sem szükséges adatszakértőnek lenni ahhoz, hogy a felhasználók célzottan, többféle területen alkalmazhassák a médiaelemzés eredményeit, legyen szó termékfejlesztési, tartalomgyártási aspektusról vagy kampánytámogatásról. A riportok elkészítése néhány kattintást vesz csak igénybe, így rendkívül időhatékony a használatuk” – emelte ki Szekeres Péter ügyvezető.

Neticle Feed View funkció célja a találatok közötti könnyű kereshetőség. Horváth Róbert, a Neticle rendszer vezető fejlesztője és megalkotója elmondta, gyakori igény az ügyfelek részéről, hogy megtalálják a termékükkel kapcsolatos legfontosabb fogyasztói visszajelzéseket. „A webes visszajelzések olyan hasznos ötleteket, megfontolandó kritikákat és fejlesztési javaslatokat tartalmaznak, amiket egy termék fejlesztésénél nem lehet figyelmen kívül hagyni, de nem biztos, hogy eljutnak a készítőkhöz.  A Neticle-lel ezek keresése és kiszűrése könnyen megoldható. A Neticle Feed View-val további szűrőkkel szegmentálhatók, kisebb csoportra bontva elemezhetők a találatok, a márka szempontjából a legjelentősebbek megjelölhetők és könnyen visszakereshetők, így a legfontosabb és legértékesebb tanulságok gyorsan levonhatóvá válnak.”

Szekeres Péter ügyvezető szerint az egyedülállóan pontos és kényelmes social listening megoldás titka az ügyfelekkel való kooperatív közös munkában, a rendszer folyamatos validálásában, és az ügyféligényekkel minél jobban harmonizáló fejlesztési irányok meghatározásában rejlik. Ez a tanulás nem ér véget, a rendszer finomhangolása továbbra is zajlik a magyar, román és bolgár ügyfelek visszajelzései alapján, így a Neticle kelet-közép-európai piacvezetői szerepe tovább erősödhet. Nem véletlen, hogy a Neticle Media Intelligence-nek az MFB csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő is bizalmat szavazott, és befektetésével támogatta a csapatot.

Mi az a social listening?

A social listening a digitális felületeken (blogokon, fórumokon, kommentekben, social media posztokban) zajló kommunikáció monitorozását jelenti, amiből megtudható, hogy mit gondolnak az internetezők egy-egy márkáról, vállalatról, termékről vagy témáról. A fogyasztói visszajelzések nemcsak a termékfejlesztés irányait segítenek meghatározni, hanem még számos más oldalról támogathatják egy vállalkozás sikeres működését, iparágtól függetlenül.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!