Nem leszek népszerű a mostani bejegyzésemmel azok között, akik úgy gondolják, hogy a közösségi finanszírozás egyfajta automata. Könnyen jön a pénz valakiktől, akik elhiszik nekünk, hogy jó az a cucc, amiért pénzt kérünk tőlük előre. Nem ilyen egyszerű a dolog.
1. Azért nem mert a jó videó pénzbe kerül, nem is kevés pénzbe. Noha a videó készítők nem dolgoznak ingyen, de van köztük is olyan, akivel meg lehet beszélni egy kedvező árat, hogy ne ez legyen a kampány elindulásának akadálya.
2. Ahhoz, hogy a kampány normális legyen kell egy profi angol szöveg, illetve egy nagyon profi alámondás. Ezen nem érdemes szenvedni, mert 5 dollárból megvan a Fiverrr-en.
3. Képeket is pakolj a kampányodba, ha profi akkor lehet, hogy ez is pénzbe fog kerülni. Ne sajnáld a tárgyfotózásra a profi munkát igénybe venni.
4. A marketingesektől se kérj sajtólistát, bloglistát, ingyen médiakampányt. A média nem rólad szól, ha egyszer írt valaki rólad örülj neki, köszönd meg és ne nyúzd feleslegesen újabb és újabb levelekkel. A tanácsadóktól ne kérj sajtólistát senki sem fog adni, mert ha van is neki, akkor sem fogja odaadni. (Mert nem őrült meg, hogy több éves munkáját odaajándékozza neked.) Úgyhogy ne is kunyerálj ilyet, mert ha pénzt akarsz, akkor esetleg jusson eszedbe, hogy másnak is adhatnál belőle, ha valamit jobban tud nálad.
5. A blogger nem újságíró, ne küldj neki átlagos sajtóközleményt, mert azonnal törli úgyis. Személyes információval viszont könnyen leveheted a lábáról bármelyik bloggert. Végre valami, ami működik és nem kerül pénzedbe sem. Blogger listát viszont szintén ne kérj senkitől, mert ha évek alatt felépített egy ilyet, akkor az drága kincs.
6. Van persze másik útja is a dolognak, ez viszont egy rakás munka, jobb ha ma ráállítod az egyik kollégád. A feladat egyszerű a saját témádban kell csak összeszedni az összes médiát, blogot, véleményvezért. Ez sem lesz ingyen.
7. Közösségi média és growth hacking. Csinálhatod te is, de ha nem te csinálod akkor az aki csinálja csinálja jól. Ez is gyaníthatóan pénzedbe fog kerülni. Fontos megjegyzés olyannal szóba se állj, akinek nincs rengeteg Twitter követője, elképesztő Facebook és Linkedin kapcsolatrendszere, mert a startup vállalkozók csoportból nem fog összejönni csak néhány száz dollár.
Mindezekre nem gondoltál? Nincs rá egy vasad sem? Próbáld meggyőzni a megcélzott szakembereket, hogy segítsenek százalékért és egy kis előlegért. A megosztott modell még mindig jobb, mint a szívesség kérés. Hidd el a tanácsadók többsége már megszokta, hogy sikerdíjra dolgozik, működni fog. Ez logikusan csökkenteni fogja a te rizikódat is és nem tart semeddig beletervezni a kampány költségekbe.
Ha mindent ingyent szeretnél, a saját sikered teszed kockázatossá. Szívességekre ne építs közösségi kampányt, ha azt szeretnéd, hogy pénzed legyen belőle, ne várd el mástól hogy ingyen segítsen.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!