
Igencsak meglepődhet a Starbucks rajongó a megszokott kávézója láttán Kínában. A cégek többsége egyáltalán nem képes beilleszkedni a több eszer éves hagyományokkal rendelkező országban.
A Google, a Microsoft és társaik folyamatos küzdelmet folytatnak a hatalmas ország hatalmas piacáért. Sok esetben teljesen értelmetlen és felesleges ez a harc, hiszen a keleti emberek gondolkodása szinte érthetelen az amerikai üzletemberek számára.
A Starbucks mégis képes volt a - a kép legalábbis azt mutatja - a hagyományos kíinai elemeket beolvasztani a saját megjelenésébe, s ezzel valószínűleg megszerezte a kínaiak bizalmát is.
Az európaiaknak hasonló, nem feltétlenül ekkora különbségeket kell leküzdeni akkor, ha az amerikai piacra akarnak betörni, s megszerezni akárcsak egy mákszemnyit is az ott működő versenyben.
Az új magyar külgazdasági stratégia a hazai vállalkozások külpiaci terjeszkedését tűzte célul, érdemes lesz az ilyen terveket forgató cégeknek rengetedet tanulni a célpiacról. A másik lehetőség a megcélzott ország egy hozzáértő állampolgárát bevonni a piacra lépésbe, így ugyanis olyan szinergiák jelenhetnek meg, amelyek a szakértő nélkül fel sem merülnek.
A kultúra egyébként segítheti is a lehetőségeket, gondosan tanulmányozva, hasznos tudásokra tehetünk szert, megismerve a leendő vevőinket kifejezetten a számukra kifejlesztett termékekkel a piac bizalmát is elnyerhetjük.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!