Házhoz viszi a próbafülkét két magyar cég

Házhoz viszi a próbafülkét két magyar cég
A főként lábbeliket forgalmazó LifeStyleShop a Trans-Sped logisztikai szolgáltatóval együttműködve egyedülálló megoldást vezetett be. Ezzel az online vásárlás egyik legnagyobb akadályát hárítják el.

A Próbafutár szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a nem megfelelő terméket azonnal visszaküldje a vásárló. Ezt úgy oldják meg, hogy a kiszállítást végző futár megvárja, amíg a vevő felpróbálja a rendelt cipőket, és amennyiben valamelyiket nem szeretné megvásárolni, egyből vissza is szállítják azt. Mindezt akár már másnapi kiszállítással, környezetbarát módon. Az innovatív ötletről és ennek logisztikai megvalósításáról Kobza Andrást, a LifeStyleShop vezetőjét, és Bátki Sándort, a Trans-Sped operatív ügyvezető-helyettesét kérdezte a Kosárérték.

Kobza András elmondta, hogy több oldalról érkezett a motiváció a Próbafutár létrehozásához. „Az egyik a vásárlói oldal, vagyis a méret és a kinézet problémája, ami talán a legnagyobb nehézség egy ruha vagy cipő online vásárlása esetén: ha egy cipőboltba bemegyünk, felpróbáljuk, és nyomja a lábunkat, vagy lábon már nem tetszik, akkor azt nem vesszük meg”, mondta. Hozzátette, hogy a cipőknél nagyon fontos az, hogy néznek ki a vásárló lábán, amire az AR és VR megoldások még nem működnek igazán jól. Ők lábon is fotózzák a termékeket, de ez sem helyettesítheti a valódi felpróbálást. A termék cseréjére vannak olyan megoldások, mint például az ingyenes visszaküldés. Ezt ők csomagautomatákon keresztül biztosítják.

Felhívta a figyelmet arra, hogy maga a visszaküldés valójában mindig pénzbe kerül. Még ha a vevő fizeti, akkor is energiába kerül és költséget jelent: növeli az ügyfélszolgálati leterheltséget és a visszáru miatti adminisztrációt. Ezért kezdtek el új megoldást keresni, amibe bevonták a logisztikai szolgáltatójukat, a Trans-Spedet is. „A ZERO szolgáltatásuk nekünk nagyon tetszett, már csak a feltételeket kellett kitalálni ahhoz, hogy a futár meg tudja várni a felpróbálást. Ilyen például az, hogy bankkártyával előre kell kifizetni a terméket, hogy ne kelljen az utánvéttel is időt tölteni, illetve ez ésszerű kereteken belül tartja a vásárlást is, hogy ne kelljen mondjuk 50 cipővel szaladgálnia a futárnak”, magyarázta Kobza András.

Bátki Sándor megjegyezte, hogy működésükben figyelnek a fenntarthatóságra: többször használatos ládákban szállítanak, ami rengeteg csomagolóanyagot, térkitöltőt megspórol, és így kevesebb hulladék keletkezik. Akár aznapi kiszállítást is tudnak vállalni ezzel a megoldással.

Jelen pillanatban a Trans-Sped ZERO Budapesten és annak vonzáskörzetében érhető el, de nemsokára indulnak Tatabánya környékén és Szolnok-Debrecen vonalon.

Mivel az árérzékenység erős jellemzője a hazai vásárlóknak, ezért a szolgáltatás nem kerül sokkal többe, mint a normál kiszállítás. Kobza András szavai szerint sok időt, energiát és pénzt kell fektetniük abba, hogy megértsék az ügyfelek: ezzel a pár száz forinttal megspórolnak sok bonyodalmat és időt.

Hangsúlyozták, hogy mind a Trans-Sped ZERO, mind pedig a Próbafutár 100 százalékig magyar innováció. Már folyamatosan vannak rendeléseik, és különböző reklámokkal, influencer marketing hirdetésekkel népszerűsítik a Próbafutárt, hogy minél többen megismerjék ezt a szolgáltatást.

A kép illusztráció. (Pixabay.com)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!