Friss kutatás: kiderült, mit gondolnak a hazai autósok a közlekedési kultúráról és a szervizekről

Friss kutatás: kiderült, mit gondolnak a hazai autósok a közlekedési kultúráról és a szervizekről
Büntetés helyett jutalmazást, egyszerűbb szervizfoglalást, és átlátható szervizfolyamatokat szeretnének a magyar autósok. Az nDRU kutatása a közlekedési szokások mellett a szervizelésről és a mindennapi autós nehézségekről is kérdezte az autótulajdonosokat.

Az nDRU startup vállalkozás 2024 júniusától online végzett felmérést, amelyre több száz magyar autós válaszolt. A kutatás három témát vizsgált: a közlekedés körülményeit, a szervizeléshez kapcsolódó tapasztalatokat, valamint az autósok mindennapi üzemeltetési kihívásait.

A válaszadók 57 százaléka büntetés helyett szívesebben fogadna olyan közlekedésszervezési megoldásokat, amelyek jutalmazzák a szabályosan közlekedőket, 35 százalék a rendőri jelenlét fokozását, 28 százalék pedig a szabályszegéseket feltáró kamerarendszerek fontosságát emelte ki.

Átláthatóság a szervizekben

Az autószerviz kiválasztásánál a válaszadók 76 százaléka a minőséget helyezi előtérbe az árral szemben, és jellemzően 100–300 ezer forintot költenek évente karbantartására, miközben nagyobb transzparenciát szeretnének autójuk szervizelése során. Jelentős igény lenne a tételes online árajánlatok és a javítás közben feltárt hibák képi dokumentációja iránt. A válaszadók 58,6 százaléka évente egyszer vagy kétszer viszi az autóját szervizbe.

Emellett az autótulajdonosok 26 százaléka bizonytalan abban, hova fordulhat a mindennapi autózással kapcsolatos problémák esetén, és sokuknak gondot okoz akár egy időpontfoglalás is a szervizbe, akár bizonyos alapvető karbantartási feladatok (olajcsere, gumicsere) elvégzése.

Parkolási nehézségek

A parkolási problémák között a legégetőbbnek a szabad parkolóhely megtalálása (79%) bizonyult, ezt követi a parkolási díjak magas költsége (63%), illetve a túl szűk parkolóhelyek (34%).

A felmérést készítő nDRU szerint a feltárt problémák és kihívások azt támasztják alá, hogy az autósoknak szüksége van egy olyan megoldásra, amely egyszerűen elérhető és könnyen érthető információt kínál a megbízható szervizekről, segít nyomon követni a műszaki vizsga- és karbantartási határidőket, műszaki probléma, baleset esetén lehetőséget kínál egyszerű és gyors segítség hívására. A részletes eredmények elérhetők a https://www.drivendru.com/autozas-felmeres-2024 weboldalon.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!