Elevator pitch vagy prezentáció?

Elevator pitch vagy prezentáció?
A projekt vagy cégbemutatkozás titka, hogy pontosan tudjuk, hogy kinek és miért prezentálunk. A bemutatkozási szokások országonként különbözőek.

A startup őrület a világ minden táján hódít. Nincs is ezzel semmi baj, de a különböző kultúrákban máshogy kell megmutatnunk, hogy a a mit projektünk a legjobb. Azt is sokan elhibázzák, hogy nem megfelelő prezentációval támadják le a leendő ügyfeleket, befektetőket.

Az elevator pitch legendája Amerikából származik, s kifejezetten jól mutatja, hogy a tengerentúlon nem nagyon van esélyünk hosszú projekt bemutatóra, ha a fontos embert meg szeretnénk győzni, 2-3 maximum 5 perc áll a rendelkezésünkre. A lelkes hallgatóságunk kb. ennyi idő alat elvárja, hogy eljussunk a lényeges információkig. Ha sikerült felkeltenünk a partner érdeklődését ugyis lesz máskor ránk több ideje. A network szabály itt elég szigorú, sok a megismerésre váró ember, udvariatlanság tovább rabolni a fontos emberek idejét.

A mondanivalónk is pontosan célzott kell, hogy legyen hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy egy befektetőnek vagy a leendő ügyfelünknek próbáljuk bemutatni a projektet. Az előbbit investor pitch-el, az utóbbit sales pitch-el kellene kíváncsivá tennünk. A kettő között viszont elég nagy a különbség, hiszen mindkettőnek más a fókusza.

A startup versenyeken elhangzó prezentációk célja szintén a figyelemfelkeltés, itt a segítségünkre lehet a háttérben kivetített információ. Lényeges, hogy a mögöttünk látható adatok, képek, grafikonok a prezentációt egészítsék ki és ne ismételjék a mondandónkat, hiszen annak nem sok értelme van, hogy felolvassunk egy előre elkészített prezentációt.

A profik hatalmas kulcs szavakat vetítenek és néhány képet a prezentációjuk alatt, mert tudják, hogy a hallgatóság sokkal jobban megjegyzi a mondandójukat, ha csak a lényeget emelik ki az "illusztrációk".

A pitch általában megmutatja a felkészültségünket, így nem árt rá felkészülni. Ennek a felkészülésnek a lépéseit foglalja össze az alábbi infografika.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!