
Az utolsó pillanatban döntötted el, hogy leugranál az épp aktuális fesztiválra bulizni egyet? Több belépőjegyet vettél, mint amire szükséged van? Bérletet váltottál, de közbejött valami és mégsem tudsz elmenni a kedvenc fesztiválodra? Ezekre a problémákra mind megoldást jelent a Tickething online jegy-újraértékesítő felülete. A platform használata pofonegyszerű. A weboldalon bárki néhány kattintással fel tudja tölteni és meg tudja hirdetni eladásra szánt belépőjét vagy bérletét. Vevőként pedig könnyen lehet válogatni a különböző eseményekre szóló jegyek között. A vevő a cégnek fizet online, akik e-mailben továbbítják a jegyet, a visszaélések kiküszöbölése érdekében pedig az eseményt követően utalják el az eladónak a jegy árát. Az egész folyamat a Tickethingen keresztül zajlik, ellenőrzött és nyomon követett módon.
Visszaszorítja a visszaéléseket, csökkenti az árakat
A szervezett jegy-újraértékesítés lecsökkenti a visszaélések lehetőségét. Mivel az eladók számára csak az esemény után kerül jóváírásra az eladott jegyek ára, megszűnik az esetleges csalók motivációja. Amennyiben többször értékesítenék ugyanazt a belépőt, vagy saját maguk beváltanának egy korábban már eladott jegyet, az legkésőbb az esemény napján kiderül, amit a vevők többféleképpen jelezhetnek. Ilyen esetben a Tickething megtéríti a vevőknek a teljes árat, az eladó profilját letiltja, illetve amennyiben szükséges, megteszi a megfelelő jogi lépéseket. A platfrom az árak elszállásának is gátat szab, hiszen több eladó ajánlata közül válogathatunk, így könnyen össze tudjuk hasonlítani, hogy ki mennyiért kínálja ugyanazt a jegyet. Jellemző, hogy az oldalon az irreálisan drága belépők nem cserélnek gazdát, ellenben a kedvezményes áron kínált jegyek akár 1-2 óra alatt elkelnek. Az is megfigyelhető, hogy az esemény közeledtével az eladók általában csökkentik a kért árat.
Már több ezren használják itthon
Az Egyesült Államokban a jegy-újraértékesítés már 5 milliárd dolláros biznisz, de Nyugat- Európában is évek óta több szereplő van a piacon. Igény itthon is van a szolgáltatásra: a startupként, márciusban indult magyar tulajdonú Tickethingnek már több ezer regisztrált felhasználója van, akik heti rendszerességgel adnak el, illetve vásárolnak jegyet az oldalon. Elsősorban a fiatalok, a 16-35 év közötti korosztály a legaktívabb egyelőre, az érdeklődés pedig dinamikusan nő, hónapról-hónapra sikerül megháromszorozni az oldal látogatottságát és a tranzakciók számát. A Tickething statisztikái alapján az eladók a leggyakrabban azért válnak meg belépőjüktől, mert elutaznak (28%), a szükségesnél több belépőt váltottak (23%), illetve a barátaik nem tudnak részt venni az eseményen (21%). A vevők jellemzően az eredeti árnál 10-15%- kal olcsóbb jegyekre vadásznak, és többségük csak egy, vagy két belépőt szeretne vásárolni. A Tickethingen elkelt eddigi legolcsóbb jegyek 1500 Ft-os egyszeri koncertbelépők, míg a legdrágábban 70.000 Ft-os fesztivál bérletek cseréltek gazdát.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!