A Geekwire cikke szerint a Google menő fürdő-szerű irodát nyitott Budapesten, a Cink szerint meg Mitől ilyen irritáló a Google budapesti iroda?
A tény: A Google budapesti irodája a fürdőváros, vizilabda tematikájú belső berendezést kapott. A tárgyalók medencére hasonlítanak, a közösségi térben műfüves dombok és az elvonulós részen "szauna" is készült.
A Google ebben semmiféle újat sem hozott az irodák világába, hiszen a világ számos pontján alakítottak ki hasonlóan kreatív munkakörnyezetet. Az elvarázsolt kastélyhoz hasonlatos iroda kialakításban amúgy sem ők a legnagyobbak, mert mások már régen rájuk licitáltak extremitásban.
A kérdés, hogy ciki, vagy menő, ha a Google egy élményfürdővé alakítja az irodáját? Valóban PR fogás és rongyrázás a játszótérré alakított iroda, vagy a hazai bloggernek van igaza és felesleges az ilyesmi? Nem tudjuk eldönteni. Fogalmam sincs róla, milyen élmény lenne a Google "szaunájában" utcai ruhában tárgyalni, vagy nap mint nap egy élményfürdőbe járni a hagyományos, szürke, neonos iroda helyett. Azt sem tudjuk, hogy növeli-e a kreativitást a vállalati image ilyen karakteres megnyilvánulása.
Egy azonban bizonyos, különbözőek vagyunk. Sokan vannak, akik képtelenek egy közösségi irodában dolgozni, míg mások a coworking rajongói. Szerintem nem kell azonnal cikinek nevezni valamit, ami változtatni akar, hasonlítani a világ más táján már stílusosan kialakított egyedi vállalati kultúrájához. Én kifejezetten örülnék, ha még több vállakozás alakítná dzsungellé, vagy akváriummá az irodáját, mert az biztos jele lenne annak, hogy jól érzik magukat Budapesten.
A vállalati kultúránkra egyébként nyugodtan ráférne még egy-két első fecske, mint a Prezi, ami egy egész telefonközpontot alakított munkahellyé, műfűvel, vállalati amfiteátrummal és ingyen gyümölcsjoghurrtal. Ennek időnként még hírértéke is van, nem úgy mint a szokványos acél-üveg irodacsodáknak, amelyek többsége belül lehangoló, szokványos, vagy csak egyszerűen unalmas.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!