Az átállás szükségességére egy júniusi reggel hívta fel a figyelmet, amikor a Csehországban található szerver egy áramkimaradás következtében pár órára leállt. A probléma nem csak a cég weboldalát, de az áruszállítók applikációját és az ügyfélszolgálat elérhetőségét is érintette.
“Az eset után azonnal dolgozni kezdtünk a felhőre való átállás lehetőségén, végül az egyik legnagyobb amerikai technológiai cég platformja mellett döntöttünk. A dátum kiválasztása volt a szűk keresztmetszet, hiszen a Kifli nagyjából minden nap nyitva van. Augusztus 20-án ugyan nincs kiszállítás, de rendelés aznap is leadható, és a 21-i áruk kiszedése is elkezdődik már az esti órákban. Így 19-én késő este, az utolsó futár beérkezése után fogjuk elindítani az átállás folyamatát, és a terve szerint 20-án délelőtt már újra elérhető lesz az oldal.” - tette hozzá Klekner Péter ügyvezető.
A felhőre átállás vs. fizikai szerver témában mindenki másra esküszik, mindkettőnek van előnye és hátránya. Biztonság, fenntarthatóság, gyorsaság, költség - ezek a tényezők határozzák meg egy ilyen döntés létrejöttét. A Kifli, mint technológiai, IT-alapú cég, a felhőben látja a jövőt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!