
A logisztikai ipar környezeti hatásai
Bár a csomagszállítás kétségkívül megkönnyíti a mindennapjainkat és jelentős mennyiségű időt spórolhatunk a házhozszállítással, az e-commerce térnyerése a környezetünkre egyre nagyobb terhet ró. Mindennapossá vált, hogy egy csomag körbeutazza a világot, mielőtt eljut a vásárlóhoz. Természetesen ilyenkor az áru épségének megőrzése érdekében nagyobb mennyiségű csomagolóanyagra van szükség, például műanyagból készült buborékfóliára, tasakokra, borítékokra. Az ENSZ jelentése szerint minden évben 8 millió tonna műanyag kerül az óceánokba, ami olyan, mintha percenként egy műanyaggal teli szemétszállító teherautó a vízbe öntené a tartalmát.³ Természetesen ezért nem kizárólag a logisztikai ipar felelős, azonban a műanyag csomagolóanyag mennyiségének visszaszorításával bizonyára drasztikus javulást érhetnénk el.
Havi extra hatvan ezer forint
A TOURMIX fenntartható csomagszállítási szolgáltatása városszerte elérhető és már több, mint 1100 úgynevezett mixer csatlakozott a kezdeményezéshez. A szektorban egyedülálló módon a TOURMIX-nál többségében női futárokkal találkozhatunk, és bár a mixerek 80%-a 25 év alatti, egészen 67 éves korig mindenféle korosztály képviselteti magát. A futárok különböző időbeosztásának hála kora reggel, este, sőt akár hétvégén is eljuthatnak a vásárlókhoz a csomagok. A legtöbb mixer heti 2-3 csomagot kézbesít, de a legszorgalmasabbak akár havi 60 ezer forint plusz bevételre is szert tehetnek a futárkodással. Fontos megjegyezni azonban, hogy a mixerek többsége nem egy egyszerű keresetkiegészítésként tekint a TOURMIX-ra, hanem elkötelezettek a környezetvédelem és a városi fenntarthatóság iránt is.
Úttörő iparágak
A TOURMIX jelenleg több, mint 100 partnerrel rendelkezik. Főként olyan kis- és nagyvállalkozások, webshopok választják a szolgáltatásukat, akik maguk is környezetbarát termékeket forgalmaznak, vagy pedig szeretnének lépéseket tenni azért, hogy zöldebb legyen a működésük. Kifejezetten népszerű a fenntartható divattal, bio termékek forgalmazásával foglalkozó üzletek körében, de a partnerek között találhatunk növényeket, kézműves ékszereket, vagy lakberendezési cikkeket értékesítő webshopokat is.
“Úgy látjuk, hogy a TOURMIX közössége által képviselt értékek különösen fontosak azoknak a webshopoknak, akik az ügyfélélmény növelésével szeretnének újabb vásárlókat megszólítani. A nagy nemzetközi szereplők miatt az árversenyből hosszú távon nehéz győztesen kijönni egy magyar webshopnak, így a többletszolgáltatások bővítése az egyik megoldás. Ebben segít a TOURMIX, hiszen könnyen integrálható és gyorsan nyújt látványos eredményt. A tudatos webshopok - különösen a kozmetikai ipar és tudatos táplálkozás területén - számára pedig kulcsfontosságú, hogy a kiszállítás összhangban legyen a márkaértékeikkel. Vásárlóiknak fontos, hogyan jut el hozzájuk a csomagjuk, és a TOURMIX környezetbarát, közösségi alapú kézbesítési modellje tökéletesen illeszkedik ehhez a szemlélethez.” - mondta Bagdy Márk, a TOURMIX társalapítója.
A magyar startup többek között olyan üzletekkel dolgozik együtt, mint az Office Shoes, a Móra Könyvkiadó és a Folprint Zöldnyomda.
“A TOURMIX szolgáltatásai és az egész szemlélet mögötte szuper. Ráadásul menő is. Minket mégis inkább azzal nyertek meg, hogy - közös ötletelést követően, pár nap alatt - leszállítottak egy online megoldást, ami egy zseniális 0. lépés még a csomagszállítást megelőzően. A visszaküldés okán jó eséllyel boldogtalan vásárló olyan ”élmény-ügyintézésben” részesül, ami egyszerűen mosolyfakasztó. Innentől már ”csak” ezt a szintet kell lehozniuk a felvételtől a kézbesítésig. És nem kérdés: hozzák.” - emelte ki Frenyó Dániel, az Office Shoes Logisztikai Vezetője.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!