Az innovációt és a tradíciót ötvözi a Péterváry Kft., amely oldalcsúszásra és automatikus magasságbeállásra képes új, a zongorázást alapjaiban megkönnyítő szék megalkotásával meghatározó szereplő kíván lenni a világ zenei eszköz piacán. A szék kitalálója Péterváry Ádám, aki harminc év zongorázás és tíz év zongoratanítás tapasztalata alapján felügyeli a termék fejlesztését. A hazai startup csapata eddig két különböző zongoraszéket alkotott meg: míg az otthoni alapmodell kizárólag oldalmozgásra képes, a prémium minőségű, professzionális koncertekre is alkalmas zongoraszék elektromos emelési funkcióval is rendelkezik.
A zongorázáshoz nélkülözhetetlen székek alapvető problémája a szakmai ártalomnak számító hátfájás, valamint a milliméter pontosságú, ún. székmagasságérték, amely a professzionális zenészek számára ugyancsak kritikus feltételt jelent a zongorajáték során.
„Jelenleg a világ zongoristái által használt székek ülőlapjainak magasságállítása kizárólag manuális módon történik, emellett a fix széken ülő játékosok statikus helyzete is idővel krónikus kéz- és hátbántalmakhoz vezethet. A zongoraszékek oldalmozgathatóságával és személyre szabhatóságával egy olyan forradalmi megoldást kínálunk a piacnak, amely az egész világ zongorázási szokásait megváltoztathatja, illetve könnyebbé, hatékonyabbá, kényelmesebbé es ortopédiai szempontból egészségesebbé teheti a játékot” – hangsúlyozta Péterváry Ádám, a Péterváry Kft. társalapítója és ügyvezetője. Hozzátette: „Joggal bízunk abban, hogy egy olyan találmánnyal rukkoltunk elő, amely akkora változást hoz majd a zongoristák életébe, mint a kerékpárok esetében a váltó.”
A Petervary Smart Piano Bench a legmodernebb technológiák használata mellett olyan újdonságokat kínál, amelyre több száz éve nem volt példa ezen a területen. A termék, amelynek formatervezését a hazai székhelyű innovációs ügynökség, a Maform Kft. végezte, tradicionális, mégis 21. századi dizájnnal készült. A zongoraszék nemrég az olasz A' Design Award and Competition és a London Design Awards díját is elnyerte: míg előbbi a világ egyik legrangosabb design elismerése, utóbbi egy olyan nemzetközi verseny, amely a kivételes termékeket és a kiemelkedő kreatív projekteket szemlézi.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a zongorapiac továbbra is jelentős, a terület átlagosan évi 3%-os növekedési potenciállal rendelkezik. A startup felmérése alapján Magyarországon évente mintegy 1000 új akusztikus és 2000 darab új digitális zongorát adnak el, emellett mindkét típusból 1000-1500 használt példány cserél gazdát.
Az innovatív és ergonomikus, okos zongoraszék iránt már most komoly érdeklődés mutatkozik; a hazai szereplők mellett többek között Hollandiából, Németországból, az Amerikai Egyesült Államokból, az Egyesült Királyságból, illetve a közel-keleti régióból is szoros figyelemmel kísérik a termék elérhetőségét. A Hiventures mintegy 125 millió forint értékű inkubációs befektetésének köszönhetően a Péterváry Kft. sikerrel állította elő a két modell prototípusát, a startup így még idén megkezdheti a termék piaci bevezetését és értékesítését.
„Bármikor méltán lehetünk büszkék, ha egy magyar innováció kínál megoldást egy nemzetközileg is jelen lévő problémára; még büszkébben tekinthetünk azonban a Péterváry Kft.-re, amely a kultúra egy szeletét modernizálja, a 19. század óta első ízben. A cég kellően ígéretes termékkel és vízióval, valamint professzionális menedzsmenttel rendelkezik ahhoz, hogy a jövőben világszerte beírja magát a zenei történelemkönyvekbe” – nyilatkozta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!