
Nem egyszerű a befektetőket meggyőzni arról, hogy valóban a mi startupunk a legjobb, de vannak technikák, amelyekkel közelebb juthatunk a célhoz.
1. Kell egy jó üzleti terv. (vagy legalább egy kiváló üzleti logika, amely mentén működik majd az üzlet globálisan. Ha befektető azt látja, hogy fut a szekér szívesen felszáll rá. Kérdés, hogy akkor van-e még rá szükség.)
2. Tervezz reális célokat. (mindenki szereti, ha a projekt tudja mit akar, merre halad, mit szeretne elérni. Pontosan tudnod kell, hogy mit miért csinálsz.)
3. Legyen jó a csapatod. (Ez bejön. Ha jó a menedzsment, könnyebb a megvalósítás. Hihető a siker. Gyenge csapattal sehova se jutsz el.)
4. Konzultálj mentorokkal, szakértőkkel, tanácsadókkal. (Soket segíthetnek a kivülállók, tanácsaikat érdemes megfontolni.)
5. Teszteld a terméket az első percben (teszteld a piacod szűk körben.)
6. Szerezz mielőbb vevőket és visszajelzéseket. (Enélkül minden startup életképtelen)
7. Védd meg szerzői jogaidat, agy legyél olyan gyors, hogy a piacon senkinek se legyen kedve versenyezni veled. (Sokszor nincs arra idő, hogy megvárd a mindenféle jogvédelmi döntéseket. Válassz megfelelő jogászt és iparjogvédelmi szakembert.)
8. Szerezz írásos ajánlást a legnagyobb ügyfeleidtől. (Mutasd meg a befektetőnek, hogy jó vagy. Validáltasd mindezt másokkal.)
9. Fektess a saját cégedbe. (Ettől bízni fog benne a befektető is.)
10. Legyél a téma legjobb szakértője. (Ez szinte természetes, hiszen sehogy máshogy nem nyerhetsz piacot.)
Ezen a gondolat soron elindulva a befektető is szívesebben invesztál a cégedbe.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!