Újabb tévétársaság vált át az új nézettségi mutatóra, de van, aki nem változtat

Újabb tévétársaság vált át az új nézettségi mutatóra, de van, aki nem változtat
A ViacomCBS is úgy döntött, hogy átáll a lineáris televíziós közönségarány-mutatóra. Az AMC Networks elutasítja az új mutatót, és vannak, akik még nem döntöttek.

Korábban részletesen írtunk arról, hogy az RTL Magyarország átáll a lineáris közönségarány-mutatóra a korábbi share érték helyett. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy eddig figyelembe vették, hogy az adott időben bekapcsolt tévéképernyő előtt ülők esetleg egyéb tevékenységet folytattak, például Netflixet, HBO GO-t vagy DVD-t néztek. Ezzel szemben mostantól csak azt fogják közölni, hogy az adott időpontban lineáris tévécsatornákat nézők hány százaléka választotta a csatorna műsorát – írja a Media1.

A SorozatWiki információi szerint a ViacomCBS is átáll a lineáris mutatóra, az AMC Networks azonban továbbra is a hagyományos mérési módszert fogja alkalmazni. A médiapiac néhány nagy szereplője, mint a TV2 vagy az Antenna Group továbbra sem reagált.

A Media1 azt írja, fontosnak tartják, hogy az adatok összehasonlíthatósága megmaradjon, ezért egyelőre várakozó állásponton vannak. A jövőbeli elemzéseknél nagy kihívást fog jelenteni a különböző mérésekből származó adatok összehasonlítása.

Az is kérdés persze, mi történne, ha minden médiapiaci szereplő ugyanarra a mutatóra állna át. Ebben az esetben, ha a régi mutatóval mért adatokat nem teszik elérhetővé a szaksajtó számára, úgy csak a nézőszámokat lehet majd összevetni ugyanazon műsorok előző évados adataival, a közönségarányokat azonban nem.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!