Így élték túl a televíziós csatornák a járványt

Így élték túl a televíziós csatornák a járványt
Az ATV vezérigazgatója elmondta, hogy ennek az évnek sokkal nagyobb felelőssége volt egy hírcsatornán, mint a korábbiaknak. Egy-egy nemzeti sorstragédiakor az emberek híréhsége megnő, a csatorna pedig pont ezt az igényt elégítette ki. Úgy véli, hogy az erőviszonyok átalakulhatnak ugyan, de nem szabad leírni a hagyományos televíziózást.

A beszélgetés vezetője, Radnai Péter, az AMC International Central Europe kreatív producere a beszélgetést azzal indította, hogy a televíziós műfajnál talán különösen nagy érvágást jelent, ha a vendégek nem mehetnek be a stúdióba a járvány miatt. Németh Szilárd szerint bemehettek hozzájuk, de több volt náluk is a Skype- és egyéb elektronikus beszélgetés, ami minőségileg kifogásolható volt.

Úgy fogalmazott, hogy ők szerencsésebb helyzetben voltak, mivel a lakosság be volt zárva az otthonába, ahol volt televízió, így nem kellett elmenni az újságoshoz, hogy megvegyék a terméket. Nőtt az információéhség, az embereknek hírekre volt szükségük, ők pedig pont ezt nyújtották. Nem kellett drága szórakoztató műsorokat csinálniuk ahhoz, hogy jó legyen a nézettség.

Egy-egy nemzeti sorstragédiakor az emberek híréhsége megnő. Németh Szilárd elmondta, hogy amikor az Operatív törzs délelőtti tájékoztatója, miniszterelnöki bejelentés, vagy kormányinfó volt, akkor a köztévé, az M1 nézettsége ugrott meg. Amikor azonban arról volt szó, hogy valamit értelmezni vagy bírálni kell, vagy híradót adtak, akkor az ATV mindig erősödött.

„Nagyon kétpólusú Magyarországon a hírfogyasztó tábor: az egyik nem feltétlenül fogadja el a hivatalos tájékoztatást” – állapította meg. Azt tapasztalták, hogy az ATV nagyobb arányban tudott egy kételkedőbb tömeget megszólítani. Ez azonban nehéz helyzet is volt, mivel figyelniük kellett arra, hogy ne keltsenek pánikot, vagy ne indítsanak el nem kívánt folyamatokat.

„Ennek az évnek sokkal nagyobb felelőssége volt egy hírcsatornán, mint a korábbiaknak” – állapította meg. Például ha valaki vírusszkeptikusokat hív be a stúdióba, az tömegeket befolyásolhat, és ezt figyelembe kellett venniük. Közölte, hogy van erkölcsi felelősségük abban, hogy kinek adnak felületet. A nézők pedig a szakértőket úgy fogadják el, hogy azonosítják őket a csatornával is, ezért törekedtek arra, hogy ne csak a kritikus, hanem a hivatalos álláspont is megjelenjen. A néző van olyan intelligens, hogy eldöntse, kinek hisz. Németh Szilárd hangsúlyozta, hogy jogi felelősségük is van, és perelték már be a csatornát azért, amit egy műsor meghívott vendége nyilatkozott. Elmondása szerint sokkal több kommunikáció volt a vezetés és a műsorszerkesztés között a pandémia alatt arról, hogy elkerüljék ezeket a kellemetlen szituációkat. Azt mondta, hogy örültek ugyan a nézettség növekedésének, de reméli, hogy nem lesz több hullám, mert ilyen áron nem akarják azt növelni.

Németh Szilárd azon az állásponton van, hogy lehet, hogy az erőviszonyok átalakulnak, de szerinte nem szabad leírni a hagyományos televíziózást. A bevételeken is azt látják, hogy a hagyományos televíziós platform még hosszú ideig fogja a médiacsoportot működtetni.

„A tavaly befolyt kábel- és reklámbevételek adták a túlnyomó többségét az intézménynek” – jelentette ki.

A legnagyobb arányban az online reklámbevételeik nőttek a tavalyi évben, és időarányosan úgy tűnik, hogy ez a folyamat idén is folytatódik. Ezért is újítják most meg a weboldalukat, új funkciót kap az atv.hu, új szerkesztőfelülettel. A videóletöltések száma látványosan megnőtt, a másodlagos közlések is megerősödtek.

A tervekről elmondta, már a választási kampányra készül a csatorna. Megnézték, hogy nézettség és visszajelzések alapján műsorvezetőik közül kit milyen műsorra éreznek a legalkalmasabbnak. Voltak ugyanis olyan kritikák, hogy egy műsornak túl sok műsorvezetője van, vagy egy arc túl sok műsorban tűnik fel. Nem akarták kiégetni a műsorvezetőiket, ezért végeztek egy műsorvezetői profiltisztítást. Cél volt az is, hogy a személyes brandet összekapcsolják a műsorokkal, és egy-egy televíziós személyt még jobban kössenek egy adott műsorhoz a nézők. Mivel ezeket a műsorokat általában a műsorvezetők miatt nézik, ezért ezt a personal brandet tervezik erősíteni.

A pandémia alatt nem nagyon végeztek műsorfejlesztést, ezt is pótolják, például új vetélkedőműsort indítanak.

Arra számítanak, hogy ősszel nagyon felpörög a választási kampány, az pedig mindig megdobja a nézettséget. Minél több feszültség van a politikában, annál nézettebbek a műsoraik.

Az Öt című műsornak a kommentek alapján nagyon vegyes a fogadtatása. Németh Szilárd azzal indokolta, hogy igazi vitaműsort akartak, nem „akolmeleget”. Az volt a célkitűzése, hogy az ATV brandje ne egy politikai törzshöz legyen kötve, hanem egy pártsemleges, független csatornaként ismerjék. Új generációt akarnak megszólítani, és azt tapasztalják, hogy interneten nagyon sokan nézik az Ötöt. Korábban ezt a nézettséget ilyen típusú műsorral nem tudták elérni.

A Spirit FM frekvencia-pályázatát azzal indokolta, hogy rossz volt a frekvenciájuk, nagyon kevés volt az elérésük, ki kellett törniük ebből, és a tervek szerint további frekvenciákra is fognak pályázni. Úgy véli, a frekvencia-pályázatok mindig is konfliktusosak voltak.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Bíró Veronika

Évekig konferenciákat szervezett, majd egy hirtelen mozdulattal eldöntötte, hogy újságíró lesz, és elvégezte a MÚOSZ tanfolyamát. Nem sokkal később a 168 Óra újságírója, majd a Népszava online …