Érdemes-e blogolni a Linkedinen?

Érdemes-e blogolni a Linkedinen?
A napokban Linkedin szakértőnk Pollner egy bejegyzésben elemezte a szakmai közösségi oldalon megjelentetett írásainak a tanulságait. Nem volt lelkes.

Pollner médiabloggerként igazán ért ahhoz, hogy miként kell közösséget teremteni. Ezzel próbálkozott meg a Linkedinen is, amikor a Pulse engedélyezte néhány aktív felhasználónak a blogolást a Pulse-on. Aztán a rendszert átalakították és - az exkluzivitást elvéve - ma már mindenki publikálhat az oldalon.

Az influencereknek gondolt szakmai hírességek persze nagyobb figyelmet kapnak a Linkedin rendszerében. Természetesen kiemelt helyen, mindenki láthatja, ha Richard Branson vagy Bill Gates ír egy bejegyzést. S hiába minden a 300 milliós közösség leginkább rájuk és az ő gondolataikra kíváncsi. Leginkább angolul.

Mert ugye, a Pulse szabályainak egyike, hogy amgolul blogolsz az oldalon. Akadnak ugyan, akik anyanyelvükön próbálnak eljutni a saját honfitársaikhoz, mint pl. Pollner, de őket a Pulse szerkesztők nem igazán emelik be azokba a kiemelt rovatokba. Ezek a kiemelések ugyan annyi olvasót nem hoznak, mint a "véleményvezérek olvasottsága, de simán összejön belőle 1-2000 olvasó meg vagy 70-80 új követő. Szóval míg a magyar nyelvű bejegyzések hatástalanok, addig az átlagos angol nyelvű cikkek igen hasznosak is lehetnek.

Szakmailag mindenképpen izgalmas, hogy nő a követők száma, amivel növekszik a következő cikked direkt elérése is. 3000 követő felett a szerkesztők is odafigyelnek rád, ha érdekes cikkeket írtál. (az én esetemben már harmadszor került ki anyagom egymás után a "kisvállalkozásokkal" foglalkozó rovatba)

A másik érdekesség, hogy a megújult blogszerkesztő rendszer igen könnyen és átlátható módon kezeli az anyagokat. Noha ajánlani nem lehet a Pulse szerkesztőknek az anyagaidat, reménykedni lehet, hogy az olvasottság növekedéssel a szerkeszti figyelem is megnő az írásaid felé.

A szakmai közösség figyelmét egyébként érdemes olyan anyagokkal felkelteni, ami sokakat érdekelhet, hiszen a világ minden tájáról idelátogató olvasók szívesen kattitanak egy érdekes szakmai anyagra. Én úgy gondolom, hogy érdemes építeni az angol cikkek hatására kialakuló image-et, mert elképzelhető, hogy elég sok olvasó mellett Magyarországról is meghívnak majd valakit a Linkedin véleményvezérek közé.

Még egy tipp: érdemes gondosan áttanulmányozni, hogy mások miként építik a saját olvasó hálózatukat és miként mutatkoznak be a posztjuk végén, hiszen ez a szakmai névjegy bárkihez eljuhat. Azt pedig soha nem tudhatjuk, hogy mikor és ki fogja elolvasni a bejegyzésünket, figyel fel ránk az írás hatására, amely pontosan közvetítette a gondolatainkat.

Peter Tamas Turcsán
Founder of Startup Hungary Group. 
Join us!

Mentor, Advisor, Startupper
Startup Hungary Group, Smartup Communications, Hackathon-in-a-Box
Budapest Hungary

More info on Linkedin@Peter Tamas Turcsan Contact me!
Hungarian Startup Community Organiser, Social Innovator, Startup Evangelist, Blogger. Hackathon Founder, Mentor, Start-up mentor, Journalist

@ mail: turcsantamas@gmail.com
@ Blog: http://startupper.hu/ – The voice of the Hungarian startuppers
publicationsbit.ly/articlesofturcsan– Publications in english.
@ Twitter: @turcsantamas – Follow me on Twitter!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!