Az újságok eladási arányra, hasonlóan más országokhoz, továbbra is csökkenő tendenciát mutat az Egyesült Királyságban. Ezzel szemben digitális verzióik az érdeklődés növekedését mutatják. A mobil eszközök elterjedése újabb lendületet adott ennek a folyamatnak. Ha ehhez még a közösségi médiát is hozzávesszük, akkor azt látjuk, hogy az egyes brandeknek a korábbinál is nagyobb lehetőségük van az olvasószám növelésére.
A Twitter és a YouGov 2013 decemberében készült felmérése alapján kiderült, hogy az Egyesült Királyságban élő Twitter felhasználók 60 százaléka a Twitteren keresztül olyan újságok cikkeit is elolvassák, amely lapokat egyébként nem olvasnak nyomtatott formában. Sőt 55 százalékuk azt is elmondta, hogy így olyan online hírportálok és magazinok cikkei is eléjük kerülnek, amelyeket egyébként szintén nem szoktak olvasni.
Úgy tűnik jelen lenni a Twitteren jó ötlet, hiszen a hírolvasók, különösen a fiatal jó része a közösségi médiát használja elsődleges hírforrásnak. Egy szintén 2013 végén készült felmérés szerint a tinédzserek negyede elsődlegesen a hírolvasás miatt látogatja a közösségi oldalakat, ugyanannyian mint ahányan a TV-t nézik ugyanezzel a célzattal.
Ugyanakkor persze kérdés, hogy valójában azok az emberek, akiknek alapvetően nem tartozik egy-egy újság az érdeklődési körükbe mennyire növelhetik, ha növelik egyáltalán egy lap rendszeres olvasótáborát?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!