
A világ egyik vezető adat, insight és márkatanácsadó cége, a Kantar, a héten publikálta éves tanulmányát a médiapiacot érintő legfontosabb tervezési, vásárlási és kutatási kérdésekről. Az immár harmadik éve megjelenő Dimension kettős perspektívából vizsgálja a trendeket: egyszer a nagy iparági szereplők – mint a P&G, a Nestlé, a Coca Cola, a Sky vagy a Facebook – vezető szakemberei, majd az általuk elérni kívánt fogyasztók szemszögéből. Mindezt a világ öt legnagyobb piacán, összesen 5000 fogyasztó és 58 szakember megkérdezésével - írja a kreativ.hu.
A 2019-es tanulmány főbb megállapításai a márkák, médiatulajdonosok és ügynökségek számára egy olyan időszakban, amikor a hitelesség központi kérdés mindenki számára:
1. Csúcson a reklámblokkolás – de nem nő tovább. Úgy tűnik, a reklámblokkolás elérte zenitjét: a 18 évesnél idősebb, legalább egy eszközön internetező úgynevezett “connected fogyasztók” 21 százaléka állítja, hogy állandóan reklámblokkolót használ. Ez az arány semmit nem változott az elmúlt 3 évben. A hirdetők nem alszanak nyugtalanabbul emiatt, de az online reklámozás fenntarthatóságát és jövőjét továbbra is veszélyezteti a jelenség.
2. A reklám, mint információforrás egyre kevésbé fontos. Tízből mindössze 3 fogyasztó (31 százalék) gondolja azt, hogy a reklám a megfelelő forrás, ha informálódni szeretne egy márkáról. Inkább a közösségi médiában keresgélnek (42 százalék) és rokonaikat, barátaikat kérdezik (53 százalék), vagyis a szájreklámban (word-of-mouth - a szerk.) bíznak, abban, amit mások mondanak, hallanak és látnak.
3. A reklám legyen átlátható. Ahogy a fogyasztók egyre tájékozottabbá válnak adatbiztonsági és -felhasználási kérdésekben, úgy válik egyre fontosabbá az átláthatóság. A megkérdezett fogyasztók kétharmada gondolja azt, hogy minden fizetett márkakommunikációt meg kell címkézni reklámként. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!