Tudatossággal sikeresen le lehet jönni a Facebookról

Tudatossággal sikeresen le lehet jönni a Facebookról
A Vogue magazin keményen megdolgozott érte, hogy ne függjön Zuckerberg zászlóshajójától, de azért a többi között az Instát is megnyomták.

Májusban a Condé Nast tulajdonában álló divatportál 13,6 millió egyéni látogatót tudott felmutatni, amit természetesen elsősorban a Met gáláról és a királyi esküvőről adott tudósításaik turbóztak fel – írja a Digiday. Az igazi érdekesség, hogy a korábbi évek trendjétől eltérően az érdeklődők többsége nem a Facebookról, hanem inkább a Google és az Instagram – mely a Facebook tulajdonában van – felületeiről érkezett.

Őrül ütemű növekedés a Facebookon kívül

A SimilarWeb adatai szerint a Vogue májusban 73 százalékkal tudta növelni a keresőkből befutó találatait az egy évvel korábbihoz képest. A korábbi években is hasonló volt a növekedés, így nem meglepő, hogy a desktopos elérések 54 százaléka jön ebből a forrásból.  A korábban sokat temetett hírlevelek 32 százalékos növekedés tudtak hozni, az Instagramos forgalmuk pedig 139 százalékkal növekedett.  Ugyanakkor a Facebookos eléréseik 30 százalékkal csökkentek.

Ez az eltérés annak a hosszú távon tapasztalható folyamatnak az eredménye, hogy a Facebook érezhetően csökkentette a kiadók és a közösségi portál közti közvetett forgalmat – hívják fel a figyelmet.

Hosszú menetelés az örökzöldben

„A Facebook hanyatlásának közeledtével hamar rákellett álljunk a keresési forgalom növelésének megalapozására, hiszen tudtuk, hogy időre van szüksége a befektette energia megtérülésének. Úgy gondolom, hogy igen sikeresen tettük meg ezt” – Mondta el Anna-Lisa Yabsley, a lap digitális igazgatója.

A Vogue szerkesztőgárdája és a Condé Nast keresőoptimalizáló (SEO) csapata olyan „hosszútávon is örökzöld”, anyagokra kezdett fókuszálni, mint amilyen egy adott divattervező kollekciójának bemutatása, amelyeknél a tervező személye, vagy maga a kollekció esetében a böngészők keresőlistáján előkelő helyezés birtoklása kötelező.

„Ha ebben nem tudunk sikeresek lenni, akkor nem megfelelően támogatjuk a brandet” – mondta Sally Singer, a Vogue kreatív digitális igazgatója. Yabsley úgy látja, hogy a heti szinten előállított szerkesztőségi tartalom mintegy 25-30 százaléka ilyen örökzöld topik.

Az esküvő kihagyhatatlan

Persze ez nem jelenti azt, hogy a Vogue mostantól nem számol be olyan eseményekről, amelyekről pontosan tudja, hogy érdeklik az olvasóit. Meghan Markle és Harry herceg menyegzőjén például két újságírójuk is dolgozott, és a kiemelt figyelem meg is hozta az eredményét, hiszen az anyag a magazin forgalmának 15 százalékát produkálta két napon keresztül.

Az Insta nélkül sincs élet

Az Instagramon keresztül kap még a Vogue rengeteg elérést, ahol az elsődleges csatornájuk, a @voguemagazin követőinek száma is megsokszorozódott.

„Mára hírforrássá vált. Növeltük a posztok sűrűségét, friss és exkluzív híreket szállítunk az olvasóközönségünknek” – számolt be az Instagram csatorna sikeréről Yabsley.

Ez különösen igaz volt a májusi hónapra. A Vogue a Met gála hetén megduplázta az Instagram posztjainak számát és az ekkor kitett videóik összesen 72 óra alatt 37 millió megtekintést értek el.

„Nagyon fontos számunkra, hogy egyetlen platformunkat se kezeljük kizárólagos tartalommegosztó helyként. Csak azért nem fogjuk valamelyiket csinálni, mert tudjuk, hogy forgalmat generál” – mondta Yabsley.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!