
A népszerű közösségi oldal ezentúl letilt minden olyan fogyással és diétás termékekkel kapcsolatos hirdetést, mely testtömegindexre utal, rossz színben tüntet fel bizonyos testalkatokat vagy a testszégyenítés érzetét keltheti a felhasználókban - írja a The Guardian.
A vállalatnál már korábban is szigorú irányelvek vonatkoztak azokra a hirdetésekre, melyek valamilyen módon összefüggésbe hozhatók az evés- és testképzavarral. Eddig sem lehetett például súlyvesztést ígérő tablettákat reklámozni vagy „fogyás előtt-után” típusú hirdetéseket elhelyezni az oldalon.
A szigorításokat indokolják, hogy a MediaRadar adatai szerint a fogyókúrát reklámozó márkák idén január és június között 372 millió dollárt költöttek összesen hirdetésekre, ami 89 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Az egészséges életmódot, sportolást, fitness termékeket és szolgáltatásokat ajánló hirdetések továbbra is helyet kapnak a Pinterest felületén, amennyiben ezek nem kifejezetten a fogyásra fókuszálnak és nem priorizálnak bizonyos testalkatokat.
Az új irányelveket a vállalat a Nemzeti Étkezési Rendellenességek Szervezetével (National Eating Disorders Association) közösen dolgozta ki.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!