
Az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló törvénye (DSA) kimondja, hogy nem lehet minden felhasználót személyre szabott tartalmakkal bombázni, azok elfogadásáról az embereknek kell döntenie. A TikTok egyike annak a 19 vállalatnak, amelyek kötelesek megfelelni a DSA szabályainak, így a YouTube, az Instagram és a Twitter is hasonló változtatásokat kell, hogy eszközöljön.
Ha kikapcsolják a funkciót, a felhasználóknak a személyes érdeklődési körükön alapuló tartalmak helyett népszerű videókat fognak mutatni a régiójukból és a világ minden tájáról — írja a TikTok közleményében. A Following és a Friends feedek alatt található videók időrendi sorrendben jelennek meg, ha a felhasználó nem a személyre szabott nézet mellett dönt.
További változás, hogy a 13 és 17 év közötti európai felhasználók számára automatikusan azok a tartalmak jelennek majd meg, amelyek nem személyre szabottak. A kínai gyártó egyelőre nem közölte a változtatások megjelenési dátumát, de elmondása szerint arra törekszik, hogy a DSA augusztus 28-i határidejéig teljesítse a kötelezettségeket.
(24.hu)
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!