2022-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 55 percet töltött a tévékészülékek előtt, vagyis ugyanannyi időt, mint egy évvel korábban. A 18 év alattiak napi tévénézési ideje 1 perccel csökkent 2021-hez képest, így e korcsoport tagjai egy átlagos napon 2 óra 49 percet szántak a tévéadások megtekintésére. A 18 év felettiek szinte alig változtattak a tévénézési szokásaikon az előző évhez képest: a 18-49 évesek tévénézés ideje 2021-hez hasonlóan 3 óra 46 perc volt, míg az 50+ évesek körében csupán 2 perccel mérséklődött a napi tévénézési idő, és így 2022-ben 6 óra 45 percet töltöttek a képernyők előtt.
A napi átlagos – valós idejű – tévénézési időt további 5 perccel (1,9%-kal) egészítette ki az időeltolásos tévézés a teljes lakosság körében.
Csatornatípusok szerint 2022-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 36,9% volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó „sorozatcsatornák” további 9,3%-kal járultak hozzá.
A filmcsatornák 10,3%-ban, a hírcsatornák pedig 8,6%-ban részesedtek a tévénézési időből, melynek az így fennmaradó harmadán osztozott a többi tematikus csoport, vagyis az ismeretterjesztő- (6,4%), az életmód- (3,7%), a sport- (4,7%), gyerek- (4,7%) és a zenecsatornák (1,2%), valamint a DVD/videó/videójátékot, illetve a külföldi csatornákat és egyéb képernyőhasználatot (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), továbbá az egyedileg nem beazonosított csatornák csoportját tömörítő „Egyéb” kategória (14,4%).
Tovább nőtt a tévénéző közönségen belül az otthoni internet-használók aránya: 2022-ben már az érintettek 76,5%-a használt otthoni internetet, míg 2021-ben ez az arány 74,1% volt.
Tavaly a 4 évnél idősebb magyar lakosság tagjai közül naponta átlagosan 6,2 millió embert ért el legalább egy percre a televíziós adás, és közülük 5,5 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 34,7 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő közel 12%-a volt. Egy átlagos néző naponta 141 db reklámfilmmel találkozott tévénézés közben, amely mindössze 1-gyel kevesebb, mint egy évvel korábban.
A Nielsen Közönségmérés reklám adatbázisában szereplő tévécsatornák adatai alapján 2017 és 2021 között – 2020 kivételével - folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. Ez a növekedési folyamat azonban 2022-ben megtorpant: míg 2021-ben rekord mennyiségű, közel 15,8 millió tévéreklám került adásba, addig 2022-ben 591 ezerrel kevesebb, összesen mintegy 15,2 millió db (napi 41 562 db) reklámfilmet sugároztak. Érdemes hozzátennünk, hogy ennek hátterében részben a vizsgált csatornák számának csökkenése is áll (MTV Hungary és Music Channel megszűnése).
A reklámszpotok átlagos hossza 22,6 másodperc volt, és egy reklámblokk átlagosan 11 db szpotot tartalmazott.
2022 során egy hirdetés átlagosan 2 143-szer került adásba; összesen 514 hirdető mintegy 987 db márkájával találkozhattunk 7 079 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 908 volt teljesen új hirdetés, vagyis olyan, amely 2022-ben került először képernyőre, és ezen új hirdetések 35%-át hétfői napon sugározták.
A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (3 578 ezer db), ezt követte a „Kereskedelem” (3 479 ezer db) és az „Élelmiszer” (2 063 ezer db), melyek együttesen a megjelenések 61%-át tették ki, a top10 szektor pedig összesen 92%-ot képviselt.
A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Élelmiszer-kereskedelem” (968 ezer db) volt, ezt követte a „Fájdalomcsillapító, nyugtató” (767 ezer) és a „Hipermarket” (704 ezer db). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 39,5%-át fedte le.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!