Szórakozva lehet nyerő üzletet építeni? Csak ha kemény munka van mögötte!

Szórakozva lehet nyerő üzletet építeni? Csak ha kemény munka van mögötte!
A Media Hungary 2 napos programja a média, a reklám, a kommunikáció, a kereskedelem és a kapcsolódó ágazatok legnagyobb hazai seregszemléje, ahol a konkurenciája biztosan ott lesz. A 12 tematikus blokk egyikében azt járjuk körül, hogy Miért kell mindig szórakozni és szórakoztatni? Ez Önt nem érinti? Ha meghallgatja az előadásokat, másképp látja!

Miért kell mindig szórakozni és szórakoztatni? A szórakoztatás komoly munka, és sikeresen csak akkor lehet hosszú távon művelni, ha őszintén és profin műveljük. Ebben az iparágban talán még fontosabb, hogy ne csak a tartalmak legyenek profik, hanem a cégek és vezetőik is minél jobban kommunikáljanak. Benkő Vilmos Amerikában járt egyetemre és high-tech cégeknél dolgozott. Magyarországon volt ingatlanos cége, részt vett az Euronet ATM-üzemeltető cég felépítésében és tőzsdére vitelében s több más magyar vállalkozás fejlesztésében is. Az üzleti siker önmagában azonban nem elég, ezért is alapította meg a Speak Academy-t, ahol arra készítik fel a vezetőket, hogy idegen nyelvű környezetben is el tudják adni magukat, angolul is a megfelelő önbizalommal és kulturális ismeretekkel felvértezve állják meg helyüket a nemzetközi versenyben. Mert ma már egyre inkább nemzetközi mezőnyben kell helyt állni, és ehhez át sem kell lépni az országhatárt: a digitális reklámpiacnak már több mint felét a Google és a Facebook birtokolja Magyarországon, a hazai e-kereskedelem többségét is külföldi cégek szolgálják ki. A globális verseny házhoz jön egyre több területen: a lineáris tévének a globális streaming szolgáltatókkal kell versenyeznie, de a rádióknak is egyre nagyobb kihívás lehet a jövőben az online zenehallagatás, a podcastok.

Pillanatképek a 2018-as Media Hungary konferenciáról.

A szórakoztatás pedig átalakul: egyre inkább elmosódnak a határok a műfajok és platformok között, a jól felépített termékek és márkák megállják a helyüket a platformok versenyében, aki viszont nem tanul elég gyorsan, az a korábban stabilnak és verhetetlennek hitt pozícióit szempillantás alatt elvesztheti. Ma már kevesen emlékeznek rá, de a 2000-es évek elején még a Yahoo volt az internet királya, a mai fiatalok már lehet nem is ismerik… A digitális világ gyorsan a fellegekben repíthet cégeket, de ugyanilyen gyorsan a mélybe is taszíthat. Mivel a verseny csak fokozódik, ma már a nappalijából bárki készíthet tartalmat, ami üzleti vállalkozásként is kiválóan működhet. Nem a nagy hollywoodi stúdiók vagy hazai tartalomgyártók, hanem egy balatoni házaspár uralja például a YouTube-on a KerekMesével a rajzfilmek világát 580 ezer követővel. Mi a sikerük titka? Értik a történetmesélést, közel vannak követőeikhez. Sokkal jobban kell figyelni, hogy mire van szükségük a fogyasztóknak, egyre gyorsabban kell reagálni elvárásaikra.

Pillanatképek a 2018-as Media Hungary konferenciáról.

Aczél Petra, a Budapesti Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézetének igazgatója, egyetemi oktató előadásában a figyelem logikáját mutatja be. Közhely, hogy 6 másodpercig tudunk figyelni, ezért is igyekszünk egy-egy Facebook posztban, Twitter üzenetben vagy éppen egy óriásplakáton minél rövidebben – lehetőleg egy hatszavasban – elmondani mindent, ami miatt ránk figyelhetnek, amivel ki tudunk tűnni a fokozódó zajban. De mégis hajlandók az emberek sorozatok nézésére több tucat órát szánni, vagy éppen rengeteg időt e-sportokra szánni. A figyelem működésének, tudományának megértése kulcskérdés a sikerhez, talán ma még inkább, mint valaha: nem elég egyszer megszerezni, folyamatosan fenn kell tartani, mindennapos harc ez a túlélésért és a sikerért.

Tilla Attila
és Radnai Péter annak is utána járnak előadásukban, hogy miért van szükség szórakoztatásra, és pontosan mire? A válasz az előadás címében provokatívan, de lényegre törően: „...mert mindannyian áldozatok, kurvák és gyilkosok vagyunk.” A szórakoztatásra van igény, de kinek és mire? És mitől fog valaki kötődni ehhez? Két vérbeli profi, több évtizedes tapasztalattal, számos sikeres termékkel – erre mondják, hogy proven track record. És most ennek kulisszatitkait fogják megosztani.

Pillanatképek a 2018-as Media Hungary konferenciáról.

Szórakoztatni azonban nem mindig könnyű, ezt még a Dumaszínház humoristája, Ráskó Eszter is tudja. Honnan tudjuk, ha unnak minket, és mit lépjünk erre? Ezt is megtudjuk majd tőle. Már csak egy kérdés van: kinek kell szórakoztatni? A médiának, a humoristának? Vagy a bankunknak és a szupermarketnak? Szerintünk mindenkinek, ez egyre inkább a siker kulcsa. És jó példával is elöl járunk, hiszen a Media Hungary első napját hagyományosan fergeteges koncert és buli követi, az idei évben is kitettünk magunkért, hiszen Majka veszi kezébe a mikrofont május 7-én a Hotel Azúr színpadán Siófokon.
A konferencia teljes programja és a műsortükre  PDF. formátumban itt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Bucsky Péter

­­Bucsky Péter – Gazdasági újságíró. Vállalt rádiós műsorvezetést is, több magazinnál, hetilapnál és online hírportálon is rendszeresen publikál.