Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása
Tisztelt olvasó, az alábbi cikk a szeptember 17-én megrendezésre kerülő webinárium tartalmi ismertetője.

A szórakozás emberi szükséglet, életünk szerves része. Ki kell engedni a gőzt… Kell táncolni, tombolni, szexelni, elmélyülni, tanulni, művelődni, társaságban lenni.

Figyelem! Hirdetés következik, egy pár másodperce megszakítjuk írásunkat:
A webináriumra regisztrálni ingyenesen (is) tud. Részletek a szöveget követően, alatta.


Imádunk versengeni, vetélkedni, de lehet csak úgy lehet ülni is, vagy halkan beszélgetni, megnézni egy jó filmet vagy színházat, showműsort, zenét hallgatni. El lehet menni egy igazi élményt nyújtó kiállításra, eolvasni egy jó könyvet, és ott és akkor meccset, sorozatot vagy magazinműsort nézni, ahol éppen vagyok.

Ki merem jelenteni, hogy a szórakozás mentális és fizikális létkérdés.
Szórakozom, tehát vagyok!
Az ember aktuális hangulata és érdeke szerint dönt önmaga szórakoztatásáról, valamint a médiafogyasztásról.

Kiváltképpen akkor dönt (het) őszintén, ha egyedül, vagy saját szűk - írjuk így - intim környezetében van és közvetlenül nem kell megemlíteni egy egzisztenciális kérdést, vagy valamilyen függőséget előidéző helyzetet, aminek akár egy személy is lehet a kulcsfigurája. Egy kis cinizmussal élve, de nézzük csak az önbevallásokon alapuló felméréseket: hivatalos adatok szerint a legtöbben a dokumentumfilmeket nézik, valójában valószínűleg többször töltenek időt töltenek a felnőttfilmek fogyasztásával. Nincsen ezzel semmi gond, csak érzékeltetni szeretném, hogy a személyes döntést, a médiafogyasztásunkat piszok nehéz befolyásolni.

Az ember azt a szórakozásformát választja magának - annak szenteli idejét és arra költi a pénzét - ami számára fontos és érdekes. Hallgasson zenét rádión, vagy egy beszélgetést podcaston, televíziót nézve egy meccset, vagy a monitort (screenek versenye) egy filmet, esetleg a mobilján egy sportközvetítést?

Döntéseinknek tehát két féle, vagy ha úgy tetszik kettős „algoritmusa” van:

1. amikor magunk vagyunk, akkor hiteles a döntés,
2. amikor látnak, vagy figyelnek bennünket, akkor pedig adaptiv.

(Ajánlom figyetekbe: The Big Screen felhívásunkat)

Olcsó lett a technika, azt gondoljuk, hogy írni-olvasni is jól tudunk, a kamerát meg tudjuk tartani.
Tehát megvan mindenkinek a lehetőségek a tartalomgyártásra - lásd a közösségi oldalak gomba módját a növekvő tartalmait - és bárki, bárkit és mindenkit elérhet.
Mint a dudva, úgy nőnek ki a föld alól is offline és online térben egymással versengő médiumok és tartalmaik. A diszkóslány is tartalomgyártó lett, nem?
A versenypiac válasza: sokasodunk, versengünk és szerencsésebb esetben akár együtt is működünk.
Sok médium hirdeti magáról: „minket milyen sokan, sokat és egybefüggően is sokáig fogyasztanak”.
Fel is merülhet a kérdés: „Vajon hány napot szórakozhatunk egy nap leforgása alatt?” Mikor szóljak tömeghez, s mikor csak - nyilván eltúlozva írom - csak két emberhez? „Minél többen, annál lejjebb” - szól az ősi ismeretlen közmondás.
A hagyományos média ökoszisztémája tehát átalakul, de alapvetően mindig két helyről táplálkozunk: a hirdetésekből és a legmagasabb növekvő számú követelményekből (bár újságelőfizetés és kábeles előfizetés eddig is volt).
Az erdőben szimbiózisban élnek a fák és a növények, ugyanabból a földből és a vízből táplálkoznak, megesik, hogy egymással versengenek, de gyakran másként segítenek. (megjegyzés: jó kis tanulmányok, könyvek jelentenek meg e témában.)
De versenytársi együttműködésre találunk példát a gazdaság szereplői között és a mediában is.
Lehet nem tudunk róla, vagy nem figyeltük meg azokat. Átalakuló média-ökoszisztéma - verseny és együttműködés, jövőképességünk miatt.

Szeptember 17-én a figyelemgazdaság jelenkori, technológiai, üzleti és versenypiaci aspektusait vizsgáljuk meg, hogy aztán azt tovább Reboot Hungary-epizódok kövessék a szórakoztatás témáiban.

Csütörtöki vendégeim:

- Hegyi Nóra (Kolibri Pictures): A szórakoztatás és a figyelem vándorlása
- Büchler András (Libri): Minden az olvasással kezdődik, ami nem veszélyes ki, csak átalakul
- Hampuk Richárd (Betone stúdió / Red Lemon): Figyelj a hangomra - Takács Zoltán : Elhagytam a nappalit
- Schneider Henrik (Vodafone): Átalakuló üzleti modellek az audiovizuális tartalomszolgáltatásban
- Weiler Péter (Sok minden): A médiafogyasztó én vagyok Összesen 3-4 adást tervezek a szórakoztatás emberi, üzleti és érzelmi kérdéseinek irányával.

A szórakoztatás üzletága mindig volt, van és lesz. Biztos lesznek kérdéseid, kérlek, ne tartsd majd magadban! Gyere, nézz meg minket!

A webináriumra kétféle módon lehet regisztrálni:

I .: Gyors regisztráció (ingyenes): Küldj egy e-mailt az alábbi e-mail címre: r eboothungary@digitalhungary.hu A tárgyba a következő szükséges beírást: RebootHungary regisztráció. Szöveget írnod nem kell, csak a teljes nevedet add meg, kérlek szépen.

II .: Hozzájárulok a webinárium fenntartásához: itt kell regisztrálni és 1.500 forint + Áfa összeggel többetsz a webinárium költségeihez (számlát hasonló adunk), köszönetképpen 10% kedvezményt biztosítunk a következő, általuk választott, a Media Hungary vagy az Internet Hungary konferencia belépőjének árából.

Regisztráció itt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …