Streaming-platformhoz hasonló módon működik majd a jövő tévéje

Streaming-platformhoz hasonló módon működik majd a jövő tévéje
Összesíti az televíziós csatornák és a különböző streaming-felületek kínálatát a 4iG OneTV nevű fejlesztése, amelyet a jelenlegi Vodafone-előfizetők kapnak majd meg, míg az új előfizetők már automatikusan a vadi új set-top box-szal lesznek gazdagabbak. A hírt a 4iG az RTL-el közös sajtótájékoztatóján, egy kerekasztal-beszélgetés során közölte szeptember 12-én. Az eseményen szó esett a két vállalat együttműködéséről is.

Augusztusban szinte mindenkit meglepett a hír, amikor az RTL Magyarország és a 4iG csoport bejelentette, hogy stratégiai együttműködésbe kezd. Ennek értelmében 2025. január 1-től a 4iG egyedüli szolgáltatóként értékesítheti az RTL streaming-szolgáltatását, az RTL+-t. Ezzel nagyjából egy időben egy márkanév, a One alatt egyesül majd a Vodafone, a Digi és más brandek, nem beszélve arról, hogy három idényre az RTL lesz az elsődleges BL-közvetítő. A kerekasztal-beszélgetés tagjai, Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, Grósz Judit, a cég digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese, Tábori Tamás, a 4iG távközlési stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettese és Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója a szeptember 12-ei eseményen Szujó Zoltán műsorvezető moderálásával mindhárom témáról beszélgettek, ugyanis az együttműködésük égisze alatt mind érintettek a változásokban.

"Mindkét vállalatcsoport célja, hogy a legnagyobb elérést érjék el a termékeik számára, valamint hogy a legjobb ügyfélélményt teremtsék meg. Ez a közös cél hajtott minket egymáshoz, ám hogy az együttműködés létre tudjon jönni, az üzleti cél mellett az időzítés is fontos volt" - fogalmazott Vidus Gabriella, utalva a Bajnokok Ligája kezdetére, a főbb meccsek közvetítésének kizárólagosságára, valamint arra, hogy a 4iG ebben az időben vezeti be új szolgáltatását, a OneTV-t. Ezen az innovatív platformon az ügyfelek egyszerre érhetik majd el a lineáris és streaming tartalmakat, nem beszélve az on-demand szolgáltatásról. A felület a televíziókon kívül várhatóan az okostelefonokon is elérhető lesz.

"Az árbevételek nagyja a lakossági ügyfelektől származik, így minden ilyen ügyfelet meg kell győznünk, ezért olyan megoldásokat kerestünk, amelyek exkluzivitást és minőséget hoznak a számukra. Jelen esetben egy innovatív termék innovatív kereskedelmi megoldásáról van szó" - mutatott rá Tábori Tamás. Azok ugyanis, akik rendelkeznek majd OneTV-vel, a lineáris csatornák mellett automatikusan elérhetik majd az RTL+ kínálatát is, így arra már nem kell külön előfizetniük. Ennek kapcsán Vidus Gabriella elmondta, nem félnek attól, hogy esetleg kevesebb közvetlen előfizetőjük, ezzel pedig alacsonyabb bevételük lesz, a megállapodás ugyanis olyan feltételekkel született, hogy az megérje az RTL-nek.

"A tartalmi dömping csak nőni fog, egyre több tartalomszolgáltató jön be a piacra. Ügyfélélmény szempontjából fontos, hogy ne a fogyasztónak kelljen váltogatnia, hogy mit akar nézni, hanem minden egy helyen elérhető legyen. A One-ügyfelek felé innentől biztosított a kapcsolatunk, így nyugodtan összpontosíthatunk a piac másik felére" - fejtette ki az RTL Magyarország vezérogazgatója, akinek szavait Tábori Tamás megerősítette és rámutatott, hogy olyan megállapodást kötöttek, hogy a OneTV ügyfelei körében minél többen használják az RTL+-t

"A cél, hogy úgy tegyük egymás mellé a különböző tartalmakat, hogy az ügyfél ne is érzékelje, hogy milyen szolgáltatáson keresztül ér el egy tartalmat, hanem csak azt, hogy mi számára a releváns a beépített, folyamatosan tanuló, perszonalizált motornak köszönhetően" - tette hozzá Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója.

A OneTV felületére belépve egy, a streaming-szolgáltatók esetében már megszokott platform fogadja majd az előfizetőt. A főmenüben látja majd a csatornákon éppen futó műsorokat, de a személyre szabott ajánlatokat is. A felső menüsorban külön választhat majd a TV, a Felvételek és az Appok menüpont között. A TV opcióra kattintva egy navigálható tévéműsor is láthatóvá válik, a Filmek menüpont alatt a tervek szerint az összes meglévő előfizetés kínálta film felsorakozik majd, az Appokban pedig külön-külön is elérhetők lesznek az előfizetett szolgáltatások felületei. A szoftverfrissítés automatikus lesz, illetve különböző profilokat is ki lehet majd alakítani a perszonalizáció és a gyerekvédelem érdekében. Bár a OneTV jelenleg csak bizonyos elemeket tartalmaz mindezek közül, jövő januártól kiteljesedik az arculat, a későbbiekben pedig a set-top boxon kívül a televíziós alkalmazás lehetőségét is vizsgálja majd a 4iG. Addig is a Vodafone új ügyfelei, majd a jelenlegiek, később pedig a DIGI-előfizetők set-top boxról élvezhetik a forradalmi szolgáltatást, amelynek a növekvő tartalom-előállítási költségek ellenére az árazása is "magyarbarát".

"Ha új terméket viszünk a piacra, nem pakolunk rá minden költséget az ügyfelekre. Az egy előfizetőtől beszedett pénz összege például messze van az amerikaitól, de az nem is lenne reális. Közös felelősségünk, hogy úgy vigyünk új innovatív terméket a piacra, hogy ne higgyük, hogy sokszorozni fogjuk az ügyfelektől származó bevételt" - magyarázta Tábori Tamás. Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese hozzátette, hogy a streamingre jelenleg értéknövelő árazás a jellemző, ugyanis világszerte, így hazánkban is egyre többet költenek rá az emberek. Magyarországon 820 ezer magyar háztartás rendelkezik átlagosan 2,6 streaming-előfizetéssel.

"Látjuk, hogy változnak a hazai trendek, de Magyarországon közel sem lehet temetni a lineáris piacot. Hogy a változások milyen gyorsan, milyen ütemben következnek be, az rajtunk, terjesztőkön és a tartalomszolgáltató partnereken is múlik. A változás tempójában jelenleg nagy a bizonytalanság, a kérdés, hogy gyorsítani vagy lassítani akarjuk-e" - tette fel a kérdést Tábori Tamás, mire Vidus Gabriella úgy reagált, hogy ez a tempó nagyrészt a technológián és az üzleti döntéseken, de a fogyasztón is múlik.

"A koronavírus-járvány olyan lökést adott a tartalomfogyasztási szokások változásának, hogy mi csak lekövettük a dolgokat. Ezek a szokások megmaradtak, hiszen bármely hétköznap este a nézők egyharmada már nem lineárisan nézi a televíziós tartalmakat. Ezeknek az online tévénézőknek az átlagéletkora 38, míg a lineáris tartalmakat fogyasztóké 56-57 év. Nekünk az összes csoport kiszolgálása a célunk" - emelte ki az RTL Magyarország vezérigazgatója. A megállapodás időzítése éppen ezért tökéletes, hiszen a BL kezdetével az RTL+ tartalmak automatikusan elérhetővé válnak a OneTV-előfizetők számára, így a főbb meccseket élőben élvezhetik a felületen.

"Közös felelősségünk, hogy az élő tartalmakat ne csak azok tudják élvezni, akik előfizettek a streaming-szolgáltatásra, hanem azok is, akik bekapcsolják a set-top boxot. Ezen kívül az is fontos, hogyha éppen elmegyünk valami miatt a képernyő elől, akkor se maradjunk le semmiről. Mivel a OneTV egyszerre kínál on-demand szolgáltatást, így a meccseket meg lehet állítani, vissza lehet tekerni, fel lehet venni, de hét napig vissza is lehet nézni" - fejtette ki Tábori Tamás. A BL-meccsek kapcsán szintén fontos tényező, hogy az elsődleges közvetítési jogok megvásárlásával az RTL Magyarország vállalta, hogy nemzetközi sztenderdek és szigorú szabályok szerint közvetíti majd a mérkőzéseket, ebben pedig a 4iG nagy segítségére lesz, ugyanis műsorgyártási együttműködés is része a megállapodásuknak.

"A 4iG nem alkalomszerű partner. Azért is vannak, hogyha bármikor kell közvetítés, akkor legyen kihez menni. Ennek kapcsán sikerült win-win szituációban megállapodnunk. Hogyha egy magyar csapat felkerül bármely UEFA-sorozat főtáblájára vagy play-off körébe, akkor a megfelelő szolgáltatási színvonalon együttműködünk a magyar csapatok hazai mérkőzései, illetve a 2026-os budapesti Bajnokok Ligája-döntő közvetítésében" - árulta el Grósz Judit.

"Sok lehetőséget látunk mindkét oldalról. Mindketten abban vagyunk érdekeltek, hogy ezt az együttműködést a legjobban kihasználjuk és olyan értékeket adjunk a fogyasztóknak egyszerű és élvezhető módon, amelyekkel további értékeket is képezünk" - zárta a beszélgetést Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

Hatékonyabb lehetőséget kaphatnak a hirdetők

A különböző hirdetéseket a szolgáltatók maguk helyezik el a tartalmakban, ám a OneTV eddig nem tapasztalt lehetőségeket rejt a hirdetők, és így a tartalomszolgáltatók számára. Miután a 4iG az integrált felületnek köszönhetően még jobban megismeri az előfizetők tévénézési szokásait, az adatok anonim kiadásával új ajtókat nyithat meg a szolgáltatók előtt, akik perszonalizáltan fejleszthetik a hirdetéskezelésüket, ennek következtében pedig értékesebbé tehetik a reklámfelületüket, jobb hirdetési ajánlatokat kialakítva.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!




Címkék: streaming, RTL, 4iG, OneTV, média, Digi