A Content curation meglehetősen új fogalom a médiában. A Paperly, a Scoop.it vagy Flipboard különbőző formában próbálja a felhasználóit saját témájukban szerkesztőkké változtatni. A megoldások mindegyike arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként lehetne a hatalmas tömegben készülő digitális tartalmat valamilyen módon osztályozni, rendszerezni, tematizálni.
A content curation egyfajta gyüjtő szenvedély eredménye, amellyel az "amatőr" szerkesztők a saját érdeklődési körüknek megfelelő cikkeket, infografikákat összegyüjtik és megosztják. Ehhez kapcsolódóan természetesen a közösségi média is feldúsult azokkal az anyagokkal, amelyeket eddig csak a szerkesztők és az adott magazin, online lap rejongói osztottak meg.
Nagyon sokszor a lelkes szerkesztők komoly mennyiségű publikációt monitoroznak, ehhez azonban a Scoop.it-hez hasonló eszközök jelentik a legjobb eszköztárat. A képmegosztásban befutott Pinterest modellje a médiába illesztve ma már sok millió ember tematikus információ szerzését szolgálja.
A Scoop.it második születésnapján - egy blogbejegyzésben - az oldal tulajdonosai maguk mesélik el az eddigi sikerek és kudarcok történetét. A bejegyzés azzal kezdődik, hogy mától a startupjukat nagykorúnak gondolják és a béta fázisból kilépve újabb mérföldkőhöz érkeztek.
Bátor dolog manapság média startuppal dolgozni, hiszen a nyomtatott lapok csökkenő kereslete, az online magazinok nem túl egyértelmű térnyerése mellett valami újat kitalálni igen nehéz, de úgy tűnik vannak még utak, amelyeken működő modellek épülnek. Sikeresek és sikertelenek, mindannyian hozzátesznek az egyre szélesédő adatáramláshoz. A content curátorok ebben keresnek valamilyen szabályt, rendet, reméljük még sokáig sikeresen.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!