
"A legfontosabb, hogy ráneveljük az embereket az online létezésre" - kezdte Anzselika Habpatron, majd egy is szarkazmussal fűszerezve a következőképpen folytatta: "Én először az öt pluszosokat céloznám meg. Az óvodákban online vásárló felületre cserélném a babakonyhákat. A gyerekek Fekete Péter kártyával zsírkrétát vásárolhatnának vagy játékmotort bérelhetnének. Hitellehetőségeket is bevezetnék, mint az ovihitel vagy a suliváró hitel, amelyekre kereset hiányában a fedezet a gyerekek leendő öröksége lenne."
A terem nevetéssel telt meg, mégis érződött az embereken, hogy az online világ mai térnyerésének egy súlyos társadalomkritikáját hallják. Ezt tovább tetézték a következőleg elhangzott őrültségek, amikor Anzselika Habpatron kifejtette, hogyha a gyerekek már kellőképpen ráfüggtek az online jelenlétre és a közösségi médiára, akkor hogyan tudják a leginkább hasznosítani ezt a modernkori tudást.
"Osztályfőnöki órán szuper YouTube- és TikTok-videókat készíthetnének arról, ahogy kinyomják egymás pattanásait, majd vodkával fertőtlenítik azok helyét. Természetesen pénzért készülnének a tartalmak, így már lenne is miből finanszírozni az osztálykirándulást" - fokozta a hangulatot a teremben a több mint 18 ezer Instagram-követővel rendelkező influenszer, akinek arra vonatkozóan is volt ötlete, hogy magát az oktatást hogyan lehetne izgalmasabbá tenni. "A Netflix helyében nem sorozatokat, hanem sulis anyagokat gyártanék olyan címekkel, mint "Kémia nem csak drogosoknak", "Biológia David Attenborough-val", "Ezért még számolunk", "Ismeretlenek Dumbledore egyenletében", vagy "Működik a kémia?" két csókolózó lánnyal a borítón. Történelemre nem kellenek külön ötletek, hiszen abból egyébként is jól állunk. Az "Aranybula" például számos megtekintést hozna" - fogalmazta meg formabontó ötleteit Anzselika Habpatron.
Bár csábító a gondolat, és én is biztos jobban élveztem volna a matektanulást hasonló körítésekkel feldobott ismeretterjesztő tanmesék nézésével, az elhangzottak pont azért szatirikusak, mert már így is a jelent ironizálják némi túlzással. Pont emiatt bár bugyuta, mégis elgondolkodtató eszmefuttatást tartott a közönségnek Stefanovics Angéla csekély értelműnek ható karaktere, aki egy ponton egészen megdöbbentő kijelentést tett, miszerint "szubjektíven" senkinek sem ajánlja sem a YouTube-ot, sem pedig a TikTokot, mert ha valaki elkezdi nézni az ezeken a platformokon elérhető tartalmakat, akkor "elmegy vele a fél élete".
"Mivel azonban többen is abból élünk, hogy raboljuk emberek és egymás idejét, mégis adok néhány tanácsot, hogy hogyan lehet ezt megtenni" - váltott ismét szarkasztikus előadásmódra Anzselika Habpatron. "A mai fiatalok élő szó helyett online, szavak helyett pedig hangulatjelekkel kommunikálnak, így lehetne emojikból álló sorozatokat készíteni, amelyek az egyszerű kivitelezés miatt igazán költséghatékonyak. Nem kell se színész, se rendező, se operatőr, illetve elég hangulatjelek csak rövid sorozatát megalkotni, hogy a 20-22 évesek is végig tudják nézni. A sós vízivás és a magassarkú cipőben táncikáló lányok is népszerűek, ha pedig utóbbit valamilyen extrával megspékeljük, biztos a siker!".
Ezen a ponton a minden lében kanál influenszer egy cicás dalt énekelve táncra perdült a pódiumon, majd a mozgástól kicsit fujtatva a szóból is kifogyott.
"Jól át kell gondolni, hogy mit kell mondani, a semmiről ugyanis nem könnyű beszélni. Ezt most én is érzem. A közösségi médiában is pont ez a helyzet. Nem muszáj értelmes dolgokról beszélni, elég ha fiatalok és szépek vagyunk. A következő videónkban húzhatunk egy bikinit, máris megnő a nézettségünk. Természetesen 50 év fölött is bátran bele lehet vágni a tartalomkészítésbe, ők katonatörténetekkel tuti elérik a kortársaikat. A 70 év fölöttiek már nehezebb dió, de ha megoldható, hogy a Vadangyal című sorozaton keresztül, a TV-ben érjük el őket, akkor utazási csomagok és kozmetikai cuccok vásárlására való buzdítással biztos rávehetők a nyugdíjuk elköltésére. De hogy csináljuk, ha vegáknak akarunk húst eladni? Hát adjuk el élve! Egy szolgáltatónak továbbá érdemes olyan árut választani, amire mindenkinek szüksége van. Levegő, szeretet, pszichopatáknak áldozat... ám ha valaki elkezdi nézni a TikTokot, maga is áldozattá válik, mi több, Stockholm-szindrómában fog szenvedni" - zárta szatirikus előadását Anzselika Habpatron.
Figyelem! Az Internet Hungary összefoglaló videó összeállítása itt:
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!