Organikus elérések a Facebookon

Organikus elérések a Facebookon
A közösségi oldalakon egyre nehezebb tartalmakat közvetíteni ingyen. Az üzemeltetők ma már inkább bevételeik növelésére koncentrálnak.

Először tisztázzuk, hogy mi az az organikus elérés. Röviden és tömören azoknak az elért embereknek a száma, akiknek az eléréséért nem fizetünk az adott felületnek. Tehát, amikor egy üzleti oldalon megosztunk egy bejegyzést – legyen az kép, videó, galéria, szöveg, bármi – és azt a Facebook megmutatja 50-100-1000 embernek anélkül, hogy az a bejegyzést hirdetnénk, na az az organikus elérés.

Mi ezzel a baj? Mármint az organikus eléréssel. Alapvetően nincs vele baj, sőt ez lenne az egyik legjobb dolog a social platformok világában. Csakhogy ezt 2022-re olyan szinten megvágta a Facebook és úgy általában az összes platform, hogy szinte nincs is.

Tudom mindig van néhány nagyon erős kivétel (egyre kevesebb) és nekünk a SocialWings-nél is van ügyfelünk, akinek arányaiban kimondottan jó az organikus elérése, de ez egyáltalán nem általános jelenség. Sőt! A legtöbb üzleti oldalnak, az oldal követőihez viszonyított organikus elérés valahol 1-10% között mozog. Igen, elég széles a skála. Ezt befolyásolja az oldal témája, a követők száma, az adott poszt típusa és minősége. A teljes cikk elérhető a piacesprofit.hu oldalán.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!