Nevezz Te is! Az online tartalomgyártókat díjazza a Media-Digital Hungary.

Nevezz Te is! Az online tartalomgyártókat díjazza a Media-Digital Hungary.
Kamera Hungária Online Műsorfesztivál címmel versenyt hirdetnek a Media-Digital Hungary konferenciasorozat szervezői. Az online média szereplőinek seregszemléjére április 12-28. között lehet jelentkezni olyan audiovizuális tartalmakkal, amelyek a pandémia éve alatt legalább egyszer már a nagyközönség elé kerültek. A komoly díjakat adó pályázatot kereskedők, szolgáltatók, egyéb gazdasági vállalkozások, egyéni alkotó vagy kreatív alkotócsoport tagja, újságíró, tartalomszolgáltató vagy ügynökség egyaránt benyújthat. Egyszóval bárki, aki az elmúlt egy évben a négy kategóriába eső audio, vagy audiovizuális tartalmat késztett. 
A fesztiválra online módon, a június 1-7 között online felületeinken kerül sor.
A díjkiosztó 2021. június 7-én a Media-Digital Hungary Konferencián lesz. 


A pandémia időszaka alatt azokból is tartalomgyártó vált, akik korábban talán soha nem tervezték hallatni a hangjukat az online térben. A digitális platformok sosem látott térhódításával a médiafogyasztási szokások is megváltoztak: nézők és hallgatók tömege döntött az internetalapú tanulás vagy épp szórakozás mellett. Az offline lehetőségek korlátozottsága, és az online megoldások iránti igények növekedése szakmai, edukatív és/vagy szórakoztató podcastek, webináriumok, online videók és közvetítések százait hívta életre.

Vállalkozók, művészek, alkotók éltek és élnek a mai napig a „digitális atomrobbanás” lehetőségeivel, előnyükre fordítva azt a legnehezebb pillanatokban is. Céljaik lehetnek az adni akarás, önfejlesztés, énmárka építés, értékesítés, a konverzió növelése, tanítás, szórakoztatás, vagy ezek kombinációi. Bármi is vezérelje őket, nekik szól a Kamera Hungária Online Műsorfesztivál, ahol a tartalomgyártás mellett a technikai tudást és a háttérmunkát is értékelik. A felerősödött médiazajban ugyanis nem elég egy műsort elkészíteni, meghirdetni és közreadni, az utóélete épp olyan fontos.

Közönségből közösség
Egy audiovizuális tartalom sikerének számos összetevője van: a témaválasztás célja, kidolgozása; az adás lebonyolítása; a terjesztés, vagyis a kommunikáció hangvétele és a közönségszervezés; a hirdetési eszközök kiválasztása és használata; a társmédiumok összehangolása; különleges eszközök és megoldások bevonása; kapcsolattartás a közönséggel a műsor előtt, alatt és után; mérések és az adatok feldolgozása, használata; üzleti modellek, fenntarthatóság és versenyképesség. Ráadásul az esetek nagy részében egy-egy sikeres podcast, webinárium, online video vagy közvetítés mögött egyetlen személy áll. Olyan valaki, aki a közönségét nem csupán számadatnak tekinti, hanem a műsorkészítővel közvetlen, interaktív kapcsolatot ápoló, valódi embereknek. Aki képes a követőit a szórakoztatva informálás, tanítás és/vagy vásárlási vágykeltés mellett lojális, elkötelezett közösséggé formálni.

A kapcsolat ápolásával létrehozott „közönség/közösség”-re ugyanis akár adatbázisok is építhetők, amellyel a márka- és teljesítményalapú marketing kommunikáció hatékonysága is növelhető. Ide sorolható továbbá az elkészített webináriumok, online videók, közvetítések és podcastek népszerűsítését szolgáló kommunikációs csatornák kiválasztása, így a hírlevelek, a közösségi média és keresőmarketing használata, valamint a társmédiumokkal való ökoszisztéma kialakítása.

Versenyképesség és jövőképesség
Természetesen a kontentgyártás nem működhet üzleti háttér, üzleti modell nélkül. A háttérfeladatok részét képezi ezért az önfinanszírozás biztosítása, előfizetéses rendszer kidolgozása, reklámbevételek gyűjtése, támogatók keresése, vagy akár a felsoroltak ötvözete, amelyek képesek fenntartani akár a hirtelen felindulásból született „karantén médiavállalkozásokat” is, amelyek egyre inkább az új „normálisat” jelentik számunkra.

A fentiekre tekintettel úgy alakították ki a Kamera Hungária Online Műsorfesztivál zsűrijének értékelési szempontrendszerét, hogy az egyes produkciókon túl a korszerű, fenntartható tartalomgyártás említett alappillérei is hangsúlyt kapjanak benne.

S bár a szervezők tudják, hogy a tartalomgyártók sok esetben a nappalijuk egyik sarkában, a számítógépes kuckóban, pólóban és melegítőalsóban, gyerekzsivajjal fűszerezve, mégis mosolyogva, örömmel, spontán vagy küszködve, esetleg végső elkeseredésükben fogtak alkotómunkába, úgy látják, hogy a minőség nem ezen múlik. Éppen ezért azok munkáját kívánják most elismerni, akik a pandémia alatt tudást, nevetést, szellemiséget, szépséget és kikapcsolódást hoztak és hoznak milliók életébe, vagy épp mások szakmai sikereit mozdítják előre informatív és edukatív tartalmaikkal.

A Kamera Hungária Online Műsorfesztivál tehát nem csak egy verseny, hanem köszönet azért, hogy az online tartalomszolgáltatók segítenek a „túlélésben”.

NEVEZÉSI KATEGÓRIÁK

Megkérjük a tisztelt érdeklődőket, hogy csak azok pályázzanak, akik vállalják, hogy személyesen vagy képviselőjük útján részt vesznek a 2021. június 7-én 19.00 órakor kezdődő díjkiosztón, továbbá győzelem esetén előre egyeztetett időpontban részt vesznek a 2021 nyarára tervezett Reboot Hungary webinárium szakmai beszélgetésén.

A zsűri értékelési szempontjai 2021. április 12-től megismerhetők, letölthetők a www.kamerahungaria.hu oldalról.

Nevezni 2021. április 12. - 28. között lehet az alábbi négy produkciócsoportban:

I. PODCAST
A podcast olyan – elsősorban szövegközpontú – hangzó tartalom, amely kifejezetten podcastre készül, vagy amely podcast formában is elérhető és amely sorozatszerűen jelenítődik meg a közönsége számára. A hallgatók a podcastcsatornára feliratkozva, arról letölthetik az epizódot, és ezt követően bármikor, bárhol, eszköztől függetlenül meghallgathatják azt. (A video podcast nem kizáró ok, továbbá nem kizáró, ha video podcastként a YouTube-on is megjelent a sorozat, de mellette hanganyagváltozat is legyen.)

Csak sorozattal (egymástól független témájú epizódok is) lehet nevezni, amelynek minimum öt adása, vagy annál több van. Egy epizódot kell megnevezni a versenyben induló produkcióként, a további minimum négy epizód pedig a sorozat jellegét hivatott bemutatni a zsűri számára. A zsűri az egész sorozatot is értékeli. A podcaston belül a következő három témakörbe tartozó műsorral lehet a versenyben részt venni.
Témakörök:
- Oktató, edukációs, edutainment
- Szórakoztató, életstílus, kulturális
- Üzleti, szakmai

II.WEBINÁRIUM
Tartalma kifejezetten webináriumra és annak tulajdonságaira épülő alkotás, amelynek első adása élőben jelentkezik. (Ilyen tulajdonságok például: élő, interaktív, akár networking jellegű, utólag is közölhető.) Az érdeklődők az interneten keresztül bárhol megtekinthetnek webináriumot a szervezők által megadott linkre kapcsolódva az élő adás meghirdetett műsorideje alatt. A webinárium legtöbbször interaktív (de nem feltétel), viszont az adás vezetője döntheti el kinek ad hangi és képi megjelenést hozzászólásakor.

Csak sorozattal (egymástól független témájú epizódok is) lehet nevezni, annak öt adásával olyan módon, hogy az egyik epizódot kell megnevezni a versenyben induló produkcióként, a további négy prezentálása pedig a sorozat jellegét hivatott bemutatni a zsűri számára. A zsűri az egész sorozatot is értékeli. A webináriumon belül a következő négy témakörbe tartozó műsorral lehet a versenyben részt venni.
Témakörök:
- Oktató, edukációs, edutainment
- Szórakoztató
- Üzleti, szakmai

III. ONLINE VIDEO
Az online videó felvételről, valamely online videómegosztón jelenik meg, kép és hang együttesen, amelyet az érdeklődők az interneten keresztül bárhol, bármilyen digitális eszközön megtekinthetnek. A néző az alkotó által megadott linkre kapcsolódva hozzáférhet a videotartalomhoz megjelenítő eszköztől függetlenül. A videómegosztó csatornáján hozzá lehet szólni, van lehetőség kérdések feltételére, sikerét azonnal lehet látni a nyilvános fogyasztási számok alapján. Sorozat esetében több adással is lehet nevezni, de egy adás egy nevezésnek számít és a zsűri egyenként, önállóan értékeli őket.

Az online videon belül a következő öt témakörbe tartozó műsorral lehet a versenyben részt venni.
Témakörök:
- Oktató, edukációs, edutainment
- Szórakoztató, életstílus, kulturális
- Zenei klip
- Reklám video
- Üzleti, szakmai

IV. ONLINE KÖZVETÍTÉS
Egyszeri élő adás, ahol a tartalom függetlenül a közvetítéstől készült (koncert, színházi előadás, vagy egyéb esemény, stb.) és csak a pandémia miatt került online közvetítésre legalább egy alkalommal az interneten keresztül élő adásba a nézők számára.

Sorozat esetében több adással is lehet nevezni, de egy adás egy nevezésnek számít és a zsűri egyenként, önállóan értékeli őket. Az online közvetítésen belül a következő három témakörbe tartozó műsorral lehet a versenyben részt venni.
Témakörök:
– Oktató, edukációs, edutainment
– Szórakoztató (sport, színház, koncert, stb.)
– Üzleti, szakmai

Kategóriazsűrizés:
A kategória zsűri 2021. április 29. és május 20. között tekinti meg az alkotásokat.

FESZTIVÁLNAPTÁR
- Pályázni a 2020. március 20. és 2021. április 20 közötti adásba ment anyagokkal lehet.

- Beszélgetés a pályázatokról. Reboot Hungary! Április 22. 15.00-17.00
- Kampányidőszak: 2021. március 29. - április 28.
- Pályázati időszak: 2021. április 12-28.
- Kategóriazsűrizés: 2021. április 29. - május 20.
- Shortlist bejelentése: 2021. május 21.
- Versenyzsűrizés: 2021. május 22. - június 6.
- Beszélgetések az egyes verseny kategóriák kapcsán döntőbe került shortlistesekkel: 2021. június 1-6., naponta 18.00 - 20.00 között a Digital Hungary/Kamera Hungária Youtube csatornáján; téma a pályaművek, az alkotók és az adott műfajok bemutatása.
- Díjkiosztó: 2021. június 7.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a versenyben meghirdetett időpontok a pandémia következtében módosulhatnak! Az esetleges változásokat haladéktalanul közzé tesszük a fesztivál weboldalán: www.kamerahungaria.hu

DÍJAK

Az adott kategória legjobbja 2021-ben
• 2021 nyarán, a Reboot Hungary webináriumok egyes adásaiban beszélgetést folytatunk a fesztivál négy produkciócsoportjában győztes alkotások delegált képviselőivel.
• Az alkotó képviselőjével egy cikket vagy interjút közlünk a DigitalHungary.hu szakportálon a produkcióról.
• A konferencia közösségi média felületein két hétig hirdetjük a kategória győztesét.
• Sajtóanyag kiküldése az országos sajtónak.
• Egy belépő az Internet Hungary vagy a Média-Digital Hungary konferenciák valamelyikére egy éven belül. A díj más cégre, vagy személyre át nem ruházható.
• Egy szabadon választott (a szervezővel előzetesen egyeztetett témájú) előadás megtartása a következő Internet Hungary vagy Média Hungary Konferencián 2021-ben, vagy 2022-ben.
• Díj alakzat és oklevél, ez utóbbi digitálisan is használható verzióját is megkapja a nyertes.
• 100 ezer forint adózás utáni nettó pénzjutalom.

Shortlistesek elismerése
:
• A shortlistre került pályázók egy-egy képviselője (aki díjazás esetén díjátvevő és előadó) számára kétnapos belépőt biztosítunk a Média-Digital Hungary 2021 Konferenciára.
• Egy belépő az Internet Hungary vagy a Média-Digital Hungary konferenciák valamelyikére egy éven belül. A díj más cégre, vagy személyre át nem ruházható.
• Azokat a cégeket amelyek ehhez hozzájárulnak, a közösségi médiában egy hétig hirdetjük.

Letölthető nevezési anyagok:
Online közvetítés –  Podcast –  Online videó –  Webinárium

Iratkozz fel Te is a Digital Hungary Youtube csatornájára!

Iratkozz fel Te is a Digital Hungary Youtube csatornájára!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

- 1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) - 1990–1996 Roxer Reklámügynökség - 1991–1992 TV-TV Az egyik első kereskedelmi tévé - …