Nem félnek a tévé pozíciójának romlásától a szakemberek

Nem félnek a tévé pozíciójának romlásától a szakemberek
Sőt, véleményük szerint a COVID-19 járvány következtében kialakult piaci helyzet inkább hasznára válhat a televíziónak.

Az Ipsos 2020 májusában átfogó felmérést végzett a hazai tévés piac legnagyobb szereplői bevonásával a COVID-19 járvány következtében kialakult piaci helyzet kiértékelése céljából. A piackutató cég által megkérdezett hazai tévés szakemberek egybehangzó véleménye, hogy a vírus következtében kialakult újszerű helyzetre rendkívül gyors és hatékonyt választ tudott adni a szakma, mely következtében a nézők semmi fennakadással nem szembesültek.

A nézők kényszer szülte otthoni bezártsága egyedi piaci viszonyokat eredményezett. Az évszakot meghazudtoló mértékben megnövekedett a nézőszám, és ezzel párhuzamosan szintén megugró átlagos tévénézési idő javuló hirdetési hatékonyságot generált – hasonlóan az online hirdetésekhez, ugyanakkor szemben számos más médiatípussal.

Most kell reklámozni
Az Ipsos aktuális reklámpiaci kutatásai is rámutatnak, hogy a hirtelen befagyasztott hirdetési kiadásoknak, csökkentett marketingbüdzséknek ellentmondóan éppen most érdemes hirdetni, köszönhetően a ritkán látott reklámmennyiség-, és ezáltal reklámzaj-csökkenésnek. Látva a kampányok megugró GRP értékeit, a tévétársaságok kivétel nélkül reklámidő csökkentéssel, akár teljesen reklámmentes napszakokkal, valamint új, kreatív hirdetési alternatívák (így non-spot megoldások, közvetlen ajánlatot tartalmazó spotok) használatával reagáltak kereskedelmi oldalról.

Több csatorna nyúlt az ismert tartalmak okos újracsomagolásához (pl. maraton vetítések), illetve nőtt a tévés márkák (csatornák és konkrét műsorok) közösségi médiás jelenléte, amelyeket a nézettségi számok alapján egyaránt nagyra értékelt a magyar néző. Az időszak győztesei azok a társaságok voltak, amelyek a fogyasztók által preferált zsáneren belül rendelkeznek csatornával, vagy több lábon állnak, illetve rugalmasan adaptálták az új viszonyokat.

Nincs veszélyben a tévé
A hazai tévéspiaci szakemberek nem várják a tévé pozíciójának jelentős változását, a reklámtorta ideiglenes vagy középtávú átrendeződése inkább a televíziót erősítő, mint veszélyezetető piaci környezetet szülhet.

A fokozatosan erősödő alternatív szolgáltatások terjedése előtt továbbra is megmaradnak olyan gátló tényezők, mint például a hazai kábelelőfizetésekhez képesti relatív magas ár, vagy az élő hírműsorok, közösen megélt sportélmények iránti töretlen nézői igény.

A teljes cikk az Ipsos weboldalán olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!