
„Kommunikációs szakemberként számtalanszor találkozom olyan helyzettel, amikor valaki hatalmas tudással rendelkezik, és mindezt át akarja adni a közönségnek, viszont előadói készségek hiányában ez a tudásátadás nem tud olyan formában megvalósulni, hogy az rögzülni tudjon a hallgatóság fejében. Éppen ezért tartjuk fontosnak a Lounge Group-nál a tehetséggondozást, és a kollégák folyamatos szakmai fejlesztését, tréningjeit, amely kiterjed a kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ennek apropóján csatlakoztunk a Digital-Media Hungary „Before Partyjához”, ahol kollégáim tapasztalataiból is tanulhatott a közönség.” – mondta el
![]() |
Hidvégi Krisztina a Lounge Group médiaigazgatója |
Annak megítélése nagyon szubjektív, hogy egy előadót mikor találunk jónak, vagy kevésbé élvezhetőnek, viszont több olyan technikáról és gondolkodásmódról is megvilágítást kaphattunk a beszélgetés során, amelyek elsajátításával biztosan fejleszthetjük készségeinket.
„Ha prezentálunk valamit, azzal hatást akarunk elérni, és nem feltétlenül csak egy termék- vagy szolgáltatásértékesítés lehet a mondanivalónk középpontjában, hanem célunk lehet az is, hogy attitűdöt változtassunk, ismeretet adjunk át. Miután megvan a kívánt cél, ennek alapján kell megfelelő hangnemet választanunk és eljuttatunk a kívánt üzenetet. Több tréningemen is ezzel a példával szoktam jönni, hogy egy jó előadás olyan, mint egy klasszikus rock szám. Találd meg a megfelelő stílust, amiben elő akarsz adni, majd egy-két akkord után jöhet a refrén, az üzenet, amit visszatérően folyamatosan megismételsz – ez az a tartalom, amit te át akarsz adni.” tudhattunk meg
![]() |
Mamusits Pétertől, a Lounge Communication ügyvezető igazgatója |
Ki viszi magával a tartalmat, és ki viszi a formát egy prezentáció végén? Kérdezte Juhász Diána a Lounge Group Learning & Development csoportvezetője a jelenlévőktől, reflektálva arra, hogyan érdemes felépíteni az előadásunkat. Ezzel vezetve elő azt a kérdést, hogy hogyan fejleszthetők az előadói kompetenciák.
![]() |
Juhász Diána a Lounge Group Learning & Development csoportvezetője |
„Számos olyan eszköz van, amivel az előadókat és a prezentáláshoz szükséges készségeket fejleszthetjük, de nálunk, az ügynökségnél, leginkább coaching technikával, saját élmény alapú feldolgozáson keresztül fejlesztjük a prezentációs technikát.”
„Fontosnak tartom elmondani azt is, ha nem tudod teljes egészében előadni azt, amit szeretnél, akkor minden esetben legyél lényeges és csak arra koncentrálj, hogy mit is akarsz átadni, elérni a prezentációd végén.” – zárta gondolatait Juhász Diána.
Juhász Bálint, a beszélgetés moderátora a két legfontosabb értékről, az önbizalomról és a karizmáról kérdezte Dr. Prezit (Németh Zoltán) és Csermely Ákost, akik rávilágítottak arra, hogy mindezek tanulhatóak, sőt, a lámpaláz leküzdéséhez mindezek elengedhetetlenek.
![]() |
Juhász Bálint |
„Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy téglalapot, amely meg van felezve. Az egyik felében van az önbizalom, a másik felében a lámpaláz. Ahogy ezen a vonalon elkezdek menni, nő az önbizalmam és közben csökken a lámpalázam. Azt szoktam mondani, hogy akkor leszek lámpalázas, ha nincsen lámpalázam, mert félek attól, hogy nem fogok elég komolyan készülni ahhoz, hogy jó legyek. A lámpalázat át kell alakítanunk magunkban egy pozitív izgalommá.” – fejtette ki Dr. Prezi.
„Többek között verstanulással és mesemondással abszolút fejleszthető a karizmánk és a színpadi létünk. Természetesen elengedhetetlen az, hogy ehhez legyen megfelelő stílusunk.” zárta gondolatait Csermely Ákos, aki a marketing és a média szakma meghatározó konferenciáinak szervezője. Az idei „Cicerók és Cicerinák” rendezvény különlegességét az adja, hogy Csermely Ákos ritkán vállalja a saját rendezvényein történő szereplést, azonban a Lounge Group által szervezett kerekasztal beszélgetéssel kivételt tett.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!