Most tedd oda magad! - UNICEF X BUDAPEST PARK segélykoncert a rászorulókért

Most tedd oda magad! - UNICEF X BUDAPEST PARK segélykoncert a rászorulókért
Hatalmas, szinte példátlan összefogással valósul meg a Budapest Park x UNICEF Segélykoncert. Június 16-án nyolc élvonalbeli magyar együttes áll színpadra, a helyszínt a Budapest Park biztosítja és több médiavállalat is segít az esemény népszerűsítésében, amelynek teljes jegybevétele az UNICEF gyerekeket segítő munkáját támogatja. Ennek apropóján beszélgettünk Mészáros Antóniával, az UNICEF Magyarország vezetőjével és Rubin Kata kommunikációs igazgatóval.

- Azonnal felkaptam a fejem a koncert híre hallatán. Példaértékű, remek kezdeményezésnek tartom. Mit kell tudnunk pontosan erről az eseményről?

- Mészáros Antónia: Magyarország legnagyobb könnyűzenei sztárjai csatlakoztak az UNICEF Magyarország és a Budapest Park közös kezdeményezéséhez, hogy egyetlen estén egy exkluzív koncerten álljanak színpadra a nemes cél érdekében. A fellépők a Punnany Massif, a Magna Cum Laude, a Bagossy Brothes Company, a Blahalousiana, Caramel, a Lóci játszik, a Supernem és a Parno Graszt lesznek, az este műsorvezetője pedig Istenes Bence, aki szintén évek óta az UNICEF elkötelezett támogatója. A célunk e koncerttel - ahogy 70 éve, 190 országban minden UNICEF program esetében -, hogy a világ leginkább rászoruló, legveszélyeztetettebb gyermekeiért, az ő alapvetői jogaikért, a túlélésükért küzdjünk minden eszközzel. Ez a mi ügyünk, ebben hiszünk, akárcsak minden kapcsolódó résztvevő és segítő partnerünk.

Mészáros Antónia

Rubin Kata: Ez egy példátlan összefogás Magyarországon, egy kicsit a legendás LIVE AID koncertre hajazó kezdeményezés - természetesen a saját, hazai lehetőségeinkhez mérten. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a fél magyar popszakma azonnal igent mondott a felkérésünkre, akárcsak a Budapest Park csapata. Ezúton és minden létező módon szeretnénk megköszönni nekik, hogy a saját költségükre, teljesen ingyen, a gyerekek ügyét és az emberi természet nemességét előtérbe helyezve vállalják a helyszín biztosítását, a koncert szervezését, technikai támogatását és még hosszan sorolhatnám, hogy milyen terheket vállaltak magukra. - Összességében kijelenthetjük, hogy a magyar zeneipar, szórakoztatóipar és a média jópár vezető szereplője az alkotói oldalról, illetve a kommunikáció oldaláról már “odatette magát” az ügy mellé.

Rubin Kata


- A vállalati szektor milyen módon támogathatja az összefogást?


- Mészáros Antónia: Így van, a Budapest Park példaértékű hozzáállást mutatott a felkérésre. Éppígy a fellépők is az emberi nagyságukról tettek tanubizonyságot, hiszen teljesen ingyen, a legnemesebb szándékkal vállalják ezt a közös segélykoncertet. Az RTL Klub, az Index és a Rádió1 is rögtön az ügy mellé állt, médiapartnerként segítve minket. A produkció oldaláról úgy érezzük, valóban a maximumot kapja majd a közönség, és így - hála nekik - közvetve a rászoruló gyermekek. - A kérdésre visszatérve valóban abban reménykedünk, hogy a vállalati szektor is felfedezi a koncertben rejlő számos lehetőséget. Úgy gondoljuk, hogy a támogató vállalatok a csoportos jegyvásárlásokkal a saját dolgozóikat is edukálják, társadalmilag érzékenyítik, miközben egyben komoly élményt is adnak nekik egy különleges céges csapatépítő keretében. Az ügyfelek, partnerek felé is szép gesztus lehet meghívni őket egy ilyen koncertre - a segítő, filantróp vállalat vendégeként. Ez egy kiváló lehetőség arra, hogy aki ad, úgy adjon, hogy közben kap is valamit. A Budapest Park x UNICEF Segélykoncert mindenki számára egy win-win szituáció. A line-up különleges zenei élményt kínál, a buli hangulatát pedig csak fokozza a tudat, hogy a jegyvásárlással a rászorulóknak is segítünk. Céges szempontból vizsgálva, szakmázva kicsit, ez egy szuper employer branding / HR program vagy akár a partnerek felé használva a fenti analógiát, profi “ügyfélboldogító”.

- Rubin Kata: Itt a vállalati szektor szempontjából nem klasszikus szponzorációról van szó, hanem egy külföldön már bevált módszerről, arról, hogy a cégek jótékony eseményekre vesznek jegyeket a dolgozóiknak vagy az ügyfeleiknek. Azon dolgozunk, hogy Magyarországon is divatba hozzuk azt a fajta szemléletmódot és így a jövőben ne csak az ügyvezetők, marketing és kommunikációs igazgatók, HR vezetők érezzék presztízskérdésnek, hogy képviseljék magukat a társadalmilag fontos eseményeken, hanem kollégáikat, ügyfeleiket is bevonják a segítő törekvésekbe. Eredetileg az ügynökségi oldalról jövök (Red Lemon Media alapító tulajdonos – a szerk.), így első kézből ismerem a vállalati oldal tapasztalatait a CSR lehetőségekről. Számomra ezek a vállalások mindig is nagyon szimpatikusak voltak, korábban is szívesen ajánlottam a CSR tevékenységeket az ügyfeleim figyelmébe. Ezekkel nemcsak a saját cégünk elkötelezettségét bizonyítjuk jó ügyek irányába, hanem biztonságérzetet és lojalitást is közvetítünk a saját munkavállalóink és az ügyfelek irányába.  

- Mészáros Antónia: Bízunk benne, hogy sok magyar vállalat gondolkodik hozzánk hasonlóan, nagyon várjuk az ő jelentkezésüket most. Minden egyes kérdésre/ kérésre a legnagyobb örömmel reagálunk és a jegyvásárlási csomagokkal kapcsolatban is természetesen nyitottak vagyunk teljesen egyedi megállapodásokra, konstrukciókra. Ha valaki nagy tételben tervez jegyeket venni a kollégái vagy ügyfelei számára, érdemes megkeresni minket hiszen számos módon tudjuk ezt honorálni személyre szabott csomagok, helyszíni felületek és megjelenési lehetőségek formájában is.

Az alábbi elérhetőségeken várjuk a segítő szándékú megkereséseket: kata.rubin@unicef.hu és 061 225 88 18

- Köszönöm szépen ezt az interjút nektek. Igazán inspiratív volt. Hallgatva titeket az fogalmazódott meg bennem, hogy tényleg annyiféleképpen segíthetnénk másoknak, a nagyvilágban is vagy akár a szűkebb környezetünkben, de sajnos csak ritkán teszünk is ténylegesen valamit, szerintem egyszerűen csak azért mert nem nagyon látunk rá könnyű, egyszerű módokat, hogy érdemben segítsünk. A koncerttel itt és most ti pont ehhez biztosítotok egy olyan lehetőséget, amellyel valóban roppant egyszerűen segíthetünk a jegyvásárlással, miközben remekül is szórakozunk. Természetesen számíthattok rám is, ránk is. Június 16-án találkozunk a Parkban.

(az interjút készítette: Tuza Norbert, rendező / kreatív szakember - InkPanther)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: Unicef